Evaluation:
Published: 08.02.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Uzņēmuma saimnieciskās situācijas novērtēšana', 1.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmuma saimnieciskās situācijas novērtēšana', 2.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmuma saimnieciskās situācijas novērtēšana', 3.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmuma saimnieciskās situācijas novērtēšana', 4.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmuma saimnieciskās situācijas novērtēšana', 5.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmuma saimnieciskās situācijas novērtēšana', 6.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmuma saimnieciskās situācijas novērtēšana', 7.
Extract

Izvēloties uzņēmējdarbības jomu, svarīgi ir izanalizēt ārējo uzņēmējdarbības vidi un uzņēmuma iekšējās iespējas, piemēram, nodrošinājumu ar ražošanas iekārtām, tehnoloģiju, kvalificētu darbaspēku, izejvielām utt. uzņēmuma tuvāko ārējo vidi veido galvenokārt konkurenti un sadarbības partneri, kas ir nepieciešamo resursu piegādātāji un gatavās produkcijas pircēji. Tāpēc uzņēmējam ir jānovērtē sadarbības ar šiem partneriem, iespējas un mērķtiecība, kā arī efektivitāte.
Ražošanas uzņēmuma ir nodalīta specializēta saimnieciska vienība, kura pamatu veido profesionāli organizēts ražošanas process, kura gaitā ar uzņēmuma rīcībā esošajiem līdzekļiem tiek ražota patērētājiem vajadzīga produkcija, izpildīti darbi vai sniegti pakalpojumi.
Mazumtirdzniecība ir process, kurā juridiska persona ir reģistrēts individuālā darba veicējs, iepērk preces no ražotājiem vai vairumtirgotājiem un pārdod tās galapatērētājiem viņu personīgajam patēriņam bez īpašas pārstrādes vai apstrādes.
Vairumtirdzniecība ir process, kurā viena juridiska persona pārdod preces citai juridiskai personai vai individuālā darba veicējam.
Fiziskas vai juridiskas personas, kas pārstāv ražotāja vai patērētāja intereses un darbojas viņu vārdā un pašas nav ne ražotāji, ne patērētāji, sauc par starpniekiem.

Atlants