Evaluation:
Published: 04.10.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Dzīvā daba', 1.
  • Summaries, Notes 'Dzīvā daba', 2.
  • Summaries, Notes 'Dzīvā daba', 3.
  • Summaries, Notes 'Dzīvā daba', 4.
  • Summaries, Notes 'Dzīvā daba', 5.
  • Summaries, Notes 'Dzīvā daba', 6.
Extract

Mērķis/Mācību uzdevumi
Veidot izpratni, ka visu pārmaiņu, kas notiek telpā un laikā, pamatā ir likumsakarības.
Veidot speciālas (pētnieciskas u.c.) prasmes un iemaņas dabas izzināšanā (novērošanas, mērīšanas un salīdzināšanas prasmes).
Rēķināt teksta uzdevumus ar saskaitīšanu, atņemšanu un reizināšanu, izmantojot pašu mērījumos iegūtos skaitļus.
Veidot ritma izjūtu.

Darba forma
Patstāvīgais praktiskais/laboratorijas darbs grupās pa četri vai pieci.

Materiāli un darba rīki
Sīpolu paraugi (katrai grupai četri dažādi), lineāls, pildspalva, lupatiņa, darba lapas.

Kopīgais darba apraksts
Astoņas dienas pirms nodarbības skolotājs katrai grupai ieliek diedzēšanai glāzē vienu sīpolu, tā, lai labi var redzēt sakņu veidošanos. Tad ik pēc divām dienām diedzēšanai ieliek pa vienam sīpolam un klāt pieraksta datumu vai dienas nosaukumu.
“Iepriekšējās nodarbībās esam noskaidrojuši, ka dabā visas lietas ātrāk vai lēnāk mainās. Šajā nodarbībā mēģināsim noskaidrot, kādā veidā dabā notiek pārmaiņas.”
Skolēnus sadala grupās pa četri ar ritma rotaļas palīdzību (skat. zemāk).…

Atlants