-
Ceļi un laukumi
Summaries, Notes14 Vehicles, Construction and construction works, Management
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Ceļa novietnes rajona dabas apstākļu raksturojums | 3 |
2. | Ceļa projektēšanas tehnisko normatīvu aplēses | 4 |
2.1. | Ceļa kategorijas noteikšana | 4 |
2.2. | Trases plāns | 4 |
2.2.1. | Plāna līknes minimālā rādiusa aplēse | 4 |
2.2.2. | Pārejas līknes minimālā garuma aplēse | 5 |
2.2.3. | Redzamības attālumu aplēsēs | 6 |
2.3. | Ceļa garenprofils | 6 |
2.3.1. | Maksimālā pieļaujamā garenslīpuma noteikšana | 6 |
2.3.2. | Vertikālo līkņu minimālo rādiusu aplēse | 7 |
2.4. | Ceļa šķērsprofils | 8 |
2.4.1. | Kustības joslas caurlaides spējas aplēse | 8 |
3. | Ceļa trases plāns | 10 |
3.1. | Galvenie trasēšanas noteikumi | 10 |
3.2. | Trases elementu aprēķini | 10 |
3.3. | Trases plāna elementi | 12 |
3.3.1. | Riņķa loks | 12 |
4. | Ceļa garenprofils | 13 |
4.1. | Garenprofila sastādīšana | 15 |
4.2. | Garenprofila projektēšana | 14 |
5. | Ceļa šķērsprofila projektēšana | 15 |
6. | Ceļa segas konstrukcijas veidi | 16 |
Izmantotās literatūras saraksts | 17 |
6.Ceļa segas konstrukcijas veidi
Autoceļa sega ir pakļauta transportlīdzekļu slodžu tiešai iedarbībai un mainīgiem meteoroloģiskajiem apstākļiem. Lai ritošā sastāva kustība būtu normāla jebkurā gadalaikā un degvielas izlietojums mazs, autoceļa segām jāatbilst šādām galvenajām prasībām:
1. Autoceļa segai jābūt izturīgai, lai tā bez paliekošām deformācijām varētu uzņemt transporta slodzi;
2. Autoceļa segai jābūt līdzenai, bet ne slidenai;
3. Autoceļa segai jābūt higiēniskai, t.s., kustības laikā autoceļš nedrīkst putekļot un tā virsmai jābūt viegli notīrāmai;
4. Kustībai jābūt pēc iesējas klusai. [5]
Lai pareizi izvēlētos un projektētu autoceļa segas konstruktīvo izveidojumu, jāievēro ne vien iepriekš minētās galvenās prasības, bet arī vēl šādi faktori :
1. Sagaidāmās kustības intensitāte un raksturs;
2. Līdzekļu sākotnējie ieguldījumi ceļa segas izbūvē;
3. Iespēja mehanizēt un industrializēt ceļa segas būves tehnoloģisko procesu;
4. Sagaidāmais ceļa segas kalpošanas laiks starp kapitālremontiem, ievērojot perspektīvo kustības intensitāti;
5. Ikgadēji izdevumi ceļa segas uzturēšanai;
6. Vietējo būvmateriālu izmantošanas iespēja. [5]
Kursa projektā ir izvēlēts projektēt autoceļu ar melno šķembu segumu. To izbūvē 8 cm ar organiskām saistvielām apstrādātām šķembām, 15 cm biezas kārtas šķembu, un pamatni veido 40 cm biezu snilts granti.
…
Kursa darbā izveidots autoceļš, doti nepieciešamie aprēķini.
Grafiskās daļas nav.