-
Pārdošanas darba organizācija
Jauns uzņēmums Latvijā uzsāk savu darbību ražojot trikotāžas izstrādājumus bērniem no zīdaiņu līdz pat vidusskolas vecumam. Uzņēmuma vadība pamatojoties uz tirgus pētījumiem izvēlējās produkta koncepcijas stratēģiju Latvijas tirgū. Palīdziet uzņēmumam izveidot pārdošanas sistēmu uzņēmumā!
1. Kas jāņem vērā un ar ko vajadzētu sākt, veidojot pārdošanas sistēmu uzņēmumā?
Pārdošanas sistēmas veidošana:
• pārdošanas plānošana (tirgus situācijas prognozēšana, mērķu noteikšana, pārdošanas plāna sastādīšana utt.);
• pārdošanas organizēšana (pārdošanas procesa organizēšana, pārdošanas tehnoloģijas fiksēšana noteikumos);
• personāla motivācija (materiālā un nemateriālā);
• pārdošanas kontrole (izvirzīto mērķu sasniegšanas kontrole);
• pārdošanas koordinēšana (nodrošinot noteiktu ietekmi uz pārdošanu kopumā, pamatojoties uz kontroles darbību rezultātiem, lai sasniegtu izvirzītos mērķus).
Veidojot pārdošanas sistēmu uzņēmumā ir jānodrošina iespēju kontrolēt un prognozēt. Efektīvas pārdošanas sistēmas izveidošana ļauj vadībai kontrolēt pārdošanas apjomus, ka arī precīzi prognozēt pārdošanas apjomus.…
1. Kas jāņem vērā un ar ko vajadzētu sākt, veidojot pārdošanas sistēmu uzņēmumā? 2. Kādus pārdošanas kanālus jūs ieteiktu izmantot šim uzņēmumam pārdošanas sistēmas veidošanas pamatā un kāpēc? Pamatojiet atbildi! 3. Attēlojiet shematiski pārdošanas sistēmu šajā uzņēmumā! Kādi būs pārdošanas sistēmas elementi, kas nodrošinās veiksmīgu sistēmas darbību? 4. Kādi pienākumi ikdienā un kopumā jāuzņemas pārdošanas vadītājam pārdošanas darba organizēšanai šajā uzņēmumā? 5. Ar kādām metodēm pārdošanas vadītājs varētu atrast sev komandā pārdošanas speciālistus?




