Author:
Evaluation:
Published: 07.09.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
  • Research Papers 'Ekoloģiskā marķēšana ', 1.
  • Research Papers 'Ekoloģiskā marķēšana ', 2.
  • Research Papers 'Ekoloģiskā marķēšana ', 3.
  • Research Papers 'Ekoloģiskā marķēšana ', 4.
  • Research Papers 'Ekoloģiskā marķēšana ', 5.
  • Research Papers 'Ekoloģiskā marķēšana ', 6.
  • Research Papers 'Ekoloģiskā marķēšana ', 7.
  • Research Papers 'Ekoloģiskā marķēšana ', 8.
  • Research Papers 'Ekoloģiskā marķēšana ', 9.
  • Research Papers 'Ekoloģiskā marķēšana ', 10.
  • Research Papers 'Ekoloģiskā marķēšana ', 11.
  • Research Papers 'Ekoloģiskā marķēšana ', 12.
  • Research Papers 'Ekoloģiskā marķēšana ', 13.
  • Research Papers 'Ekoloģiskā marķēšana ', 14.
  • Research Papers 'Ekoloģiskā marķēšana ', 15.
  • Research Papers 'Ekoloģiskā marķēšana ', 16.
  • Research Papers 'Ekoloģiskā marķēšana ', 17.
  • Research Papers 'Ekoloģiskā marķēšana ', 18.
  • Research Papers 'Ekoloģiskā marķēšana ', 19.
  • Research Papers 'Ekoloģiskā marķēšana ', 20.
  • Research Papers 'Ekoloģiskā marķēšana ', 21.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Iepakojums, tā funkcijas    4
  Marķējumi uz iepakojuma    5
  Ekoloģiskais marķējums    7
  Ekomarķējumi    11
  Eiropas ekomarķējuma sistēma    15
  Eiropas ekomarķējums „Ekopuķīte”    17
  Citas ekomarķējuma sistēmas    19
  Secinājumi    20
  Bibliogrāfiskais saraksts    21
Extract


Iepakojums ir produktiem pievienots izstrādājumu kopums, ko lieto, lai aizsargātu, saturētu, piegādātu, uzglabātu, ērti lietotu, realizētu un iepazīstinātu ar produktu – gan izejvielām, gan gatavām precēm visā to aprites ciklā no ražotāja līdz patērētājam. Iepakojums tiek atdalīts no produkta pirms tā patēriņa procesa vai tā laikā.
Tiek uzskatīts, ka labs iepakojums kompleksa un dinamiska sistēma, kurā apvienoti dizaina, mārketinga, zinātnes un tehnoloģijas sasniegumi.
Iepakojuma pamatfunkcijas ir:
• aizsargāt un saglabāt iepakoto produktu,
• nodrošināt produkta piegādi līdz patērētājam,
• nodrošināt ērtu un drošu lietošanu,
• dot visas nepieciešamās ziņas par produktu.
• reklamēt produktu.
2002.gada 9.janvārī stājās spēkā Iepakojuma likums (ar 21.04.2005. grozījumiem), kura mērķis ir nodrošināt iepakojuma ražošanas attīstību, progresīvu iepakošanas tehnoloģiju ieviešanu un racionālu izlietotā iepakojuma apsaimniekošanas sistēmu izveidi valstī un tādējādi samazinot izlietotā iepakojuma nelabvēlīgo ietekmi uz vidi. Likums nosaka, ka iepakotājs ir atbildīgs par tā izlietotā iepakojuma apsaimniekošanu, kas radies viņa darbības rezultātā, un izlietotā iepakojuma apsaimniekošanu iepakotājs veic pats vai slēdz līgumu ar iepakojuma apsaimniekotāju. Uzņēmuma pienākums ir informēt sabiedrību par izlietotā iepakojuma dalītas savākšanas iespējām, iepakojuma marķējuma nozīmi un iepakojuma atkārtotu lietošanu.

Author's comment
Atlants