-
Alkohola tirgus Latvijā, tā attīstība 90.gados
Research Papers52 Economics, Marketing, Advertising, Management
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | ALKOHOLISKO DZĒRIENU TIRDZNIECĪBA LATVIJĀ | 4 |
1.1. | Imports | 4 |
1.2. | Eksports | 7 |
1.3. | Vairumtirdzniecība | 8 |
1.4. | Mazumtirdzniecība | 10 |
2. | RAŽOŠANA | 13 |
2.1. | Stipro alkoholisko dzērienu ražotāji Latvijā | 17 |
2.1.1. | “Latvijas Balzams” - lielākais alkoh.dz. ražotājs Latvijā | 18 |
2.1.1.1. | Uzņēmuma vēsture | 18 |
2.1.1.2. | Uzņēmums šodien, tā produkcija | 19 |
2.1.2. | “Rīgas Vīni” | 21 |
2.1.3. | “Berlat” | 22 |
2.1.4. | “Jaunalko” | 22 |
2.1.5. | “Pallada” | 23 |
2.1.6. | “Mantija” | 23 |
2.1.7. | “Internacionālie vīni” | 23 |
2.1.8. | “Label” | 23 |
2.1.9. | “Veta” | 23 |
2.1.10. | “Dzintarlāse” | 24 |
2.2. | Alus ražotāji Latvijā | 24 |
2.2.1. | “Aldaris” - lielākais alus ražotājs Latvijā | 30 |
2.2.1.1. | Uzņēmuma vēsture | 30 |
2.2.1.2. | Uzņēmums šodien, tā produkcija | 30 |
2.2.2. | “Vārpa” | 36 |
2.2.3. | “Rīga” | 36 |
2.2.4. | Citas alus darītavas | 36 |
3. | ALKOHOLA PATĒRIŅŠ | 37 |
3.1. | Patēriņa novērtējums uz vienu iedzīvotāju | 38 |
3.2. | Patēriņš sabiedriskajā ēdināšanā | 39 |
3.3. | Patēriņa biežums, sadalījums pēc dzimumiem un vecuma grupām | 40 |
4. | NELEGĀLI IEVESTAIS ALKOHOLS | 45 |
5. | ALKOHOLA LIETOŠANAS IZRAISĪTĀS SEKAS | 47 |
7.1. | Saslimstība ar alkoholismu un tās sekas | 48 |
7.2. | Mirušo skaits pēc saindēšanās ar alkoholu | 51 |
SECINĀJUMI | 55 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS | 58 | |
ANNOTATION | 60 |
Arvien vairāk par nopietnu riska faktoru gan mūsdienu sabiedrībai kopumā, gan atsevišķiem indivīdiem ir uzskatāma alkoholisko dzērienu lietošana. Ar katru gadu Latvijā pieaug šo dzērienu patēriņš. Vērtējot dažādus statistikas datus mēs varam redzēt šo dzērienu augsto patēriņa līmeni, tomēr reālajā dzīvē šie skaitļi var būt lielāki, jo, ņemot vērā pastāvošo ekonomisko stāvokli Latvijā un stāvokli uz robežām, arvien lielāku popularitāti iegūst kontrabandas ceļā ievestie dzērieni, vai tā saucamā krutka, par kuras kvalitāti netiek domāts.
Arvien vairāk pieaug to cilvēku skaits, kuru nāves cēlonis ir pārmērīga alkoholisko dzērienu lietošana vai saindēšanās ar tiem. Alkohola lietošana būtiski ietekmē morāles normas ievērošanu sabiedrībā – pieaug alkohola reibumā izdarīto pārkāpumu un noziegumu skaits. Izvērtējot statistikas datus var secināt, ka aptuveni 70 – 80% noziegumu tiek izdarīti alkohola reibumā. Nereti arī ceļu satiksmes negadījumu cēloņi ir pārmērīga alkoholisko dzērienu lietošanas rezultāts.
Visas šīs problēmas būtiski ietekmē mūsu dzīvi, tai skaitā arī Latviju un tās sabiedrību. Varētu uzskatīt, ka šī ir viena no centrālajām problēmām mūsdienu sabiedrībā, no kuras risinājuma ir atkarīgs mūsu turpmākais liktenis. Šīs problēmas kļūst arvien aktuālākas, tāpēc uzskatām, ka mūsu pētījums varētu sniegt ieskatu pašreizējā situācijā alkohola tirgū Latvijā un paredzēt tā izmaiņas nākotnē.
Ir grūti noteikt reālo alkohola patēriņa līmeni valstī, jo nav uzskaites par kontrabandas ceļā ievesto alkoholu kā arī par nelegāli saražotajām precēm, tomēr alkohola ražotāju sniegtie dati dod zināmu priekšstatu par legālā alkohola noietu Latvijā.
Lai labāk ilustrētu šo situāciju, darbs būtu pilnīgāks, informācija būtu vieglāk uztverama un pārskatāmāka, darbam pievienotas 39 tabulas un 51 attēls. Par darbā izmantotajiem avotiem tiek ņemti sekojoši informatīvie materiāli – alkohola ražotāju sniegtās atskaites, Latvijas Republikas pētījumu dati, laikraksti un žurnāli, reklāmas materiāli, aptaujas.…
Darba apskatits Latvijas alkohola tirgus notikumi, tendences un statistikas raditaji un viss parejais saistiba ar Latvijas alkohola tirgu
