Evaluation:
Published: 07.06.2012.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Not used
  • Research Papers 'Līderība', 1.
  • Research Papers 'Līderība', 2.
  • Research Papers 'Līderība', 3.
  • Research Papers 'Līderība', 4.
  • Research Papers 'Līderība', 5.
  • Research Papers 'Līderība', 6.
  • Research Papers 'Līderība', 7.
  • Research Papers 'Līderība', 8.
  • Research Papers 'Līderība', 9.
  • Research Papers 'Līderība', 10.
  • Research Papers 'Līderība', 11.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Līderības jēdziens   
  Līderības stili   
  Vadītāja funkcijas psiholoģijā   
Extract

Psiholoģisko spēju un īpašību saraksts, kādam jābūt līderim, kurš ir balstīts uz amerikāņu pētnieku Endrjū Dubrina (Du Brin) un A. Ellisa (Ellis) pētījumiem:
Augsts intelekta līmenis. Attīstīta loģiskā domāšana, plašs redzesloks un zināšanas, bagātīgs
vārdu krājums. Dubrins atzīmē, ka līdera intelektuālajām spējām ir jābūt augstākām par vidējo grupas līmeni, bet ne pārāk lielā mērā, jo tad ir iespējama psiholoģiska atraušanās no grupas.
Laba situācijas uztvere. Spēja ņemt vērā situācijas īpatnības, izvēlēties pareizos vadības
paņēmienus, ņemt vērā vadītāja lomas specifiku, darbinieku vajadzības.
Pašorganīzētība. Spēja pareizi plānot un organizēt savu laiku un darbību, spēja paveikt
iecerēto paredzētajā laikā. Pretējā gadījumā var rasties šaubas par to, vai cilvēks, kurš nespēj
organizēt pats sevi, spēs organizēt citu cilvēku darbību.
Iniciatīva. Spēja vajadzīgajā brīdī saskatīt esošās problēmas, risināt tās, uzņemoties atbildību
par šo risinājumu.…

Author's comment
Atlants