-
Vadības ietekme uz skolas kolektīva saliedētību
Skolotāju kolektīvs – sarežģīts sociāli pedagoģisks veidojums. Tā formēšanā ir problēmas un grūtības, jo dažādi cilvēki ar atšķirīgiem uzskatiem un domāšanas stereotipiem jāapvieno mērķtiecīgai darbībai. Nepieciešams, lai skolas vērtību sistēma kļūtu par katra kolektīva locekļa ieguvumu. Saliedētu kolektīvu, nenoniecinot katra skolotāja identitāti, atbalstīt iniciatīvu, ievērot, mērķtiecīgi virzīt, attīstīt talantus – lūk, kam skolas direktoram jāveltī visa sava enerģija.
Tas īstenojams ar septiņu baušļu palīdzību:
1. Mācību un audzināšanas pamatā jābūt augstam mērķim. Gala rezultāts – Cilvēks, Personība.
2. Pedagoģiskais process ir efektīvs tikai tādā gadījumā, ja pieaugušie – skolotāji un vecāki – ar sirdi un dvēseli ir ieinteresēti bērna liktenī. Bērna personība – galvenā vērtība un rūpju objekts un subjekts.
3. Saprātīgs prasīgums attiecībā pret skolēnu ietver sevī viņa cilvēciskās pašcieņas novērtējumu. Pedagogi ciena ne tikai skolēna zināšanas, bet arī nezināšanu.
4. Mācības un audzināšana ir savstarpēji saistītas. Draudzība un radoša sadarbība bagātina domubiedrus. Te izpaužas pedagoģiskā procesa veselums, vienība
…
Katra cilvēka ikdiena paiet vai nu strādājot savā darba vietā vai mājās, vai arī vienkārši klīstot pa ielām. Visapkārt mums ir sabiedrība – citam plašākā lokā, citam šaurākā. Lai veidotu sekmīgu dialogu ir nepieciešami vismaz divi cilvēki. Līdz ar to rodas ne tikai saskanīgs dialogs, bet arī pretrunas, kas ir sastopamas it visur. Ļoti bieži tās ir sastopamas skolā. Ne tikai starp skolēniem, bet arī starp skolotājiem, starp skolotājiem un administrāciju. Šīs nesaskaņas bieži vien paliek tikai starp konfliktējošām pusēm, bet bieži nākas dzirdēt pavisam ko citu, kas nemaz nav noticis. Tā vien liekas, ka skolotāji skolā ir maz un kādas gan viņiem varētu būt savstarpējās nesaskaņas? Skolotāji mēdz būt ļoti nežēlīgi viens pret otru. Protams, ir daudz tādu, kas grūtā brīdī palīdzēs, bet neiztikt arī bez tādiem, kas noniecinās vēl zemāk.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.