Author:
Evaluation:
Published: 13.03.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
  • Research Papers 'Vēsturiskās tiesību skolas mācība par tiesībām', 1.
  • Research Papers 'Vēsturiskās tiesību skolas mācība par tiesībām', 2.
  • Research Papers 'Vēsturiskās tiesību skolas mācība par tiesībām', 3.
  • Research Papers 'Vēsturiskās tiesību skolas mācība par tiesībām', 4.
  • Research Papers 'Vēsturiskās tiesību skolas mācība par tiesībām', 5.
  • Research Papers 'Vēsturiskās tiesību skolas mācība par tiesībām', 6.
  • Research Papers 'Vēsturiskās tiesību skolas mācība par tiesībām', 7.
  • Research Papers 'Vēsturiskās tiesību skolas mācība par tiesībām', 8.
  • Research Papers 'Vēsturiskās tiesību skolas mācība par tiesībām', 9.
  • Research Papers 'Vēsturiskās tiesību skolas mācība par tiesībām', 10.
  • Research Papers 'Vēsturiskās tiesību skolas mācība par tiesībām', 11.
  • Research Papers 'Vēsturiskās tiesību skolas mācība par tiesībām', 12.
  • Research Papers 'Vēsturiskās tiesību skolas mācība par tiesībām', 13.
  • Research Papers 'Vēsturiskās tiesību skolas mācība par tiesībām', 14.
  • Research Papers 'Vēsturiskās tiesību skolas mācība par tiesībām', 15.
  • Research Papers 'Vēsturiskās tiesību skolas mācība par tiesībām', 16.
  • Research Papers 'Vēsturiskās tiesību skolas mācība par tiesībām', 17.
  • Research Papers 'Vēsturiskās tiesību skolas mācība par tiesībām', 18.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Vēsturiskās tiesību skola, tās pamatidejas    5
2.  Vēsturiskās tiesību skolas dibinātāju darbība    10
2.1.  Gustavs fon Hugo    10
2.2.  Fridrihs Karls fon Saviņjī    11
2.3.  Georgs Fridrihs Puhta    12
3.  Vēsturiskās tiesību skolas kritika    14
  Nobeigums    17
  Izmantotā literatūra    18
Extract

6. Tautas gara koncepcijai ir visnotaļ mistisks raksturs. Tautas gara pastāvēšanas pierādīšana netiek paredzēta.
Jāatzīst, ka tautas gara pastāvēšana nav pierādāma, tāpat kā nav pierādāmas daudzas lietas. Tas, ka kaut kas nav redzams vai pilnībā pierādāms nenozīmē, ka tas nepastāv. Lai arī tautas gara esamība nav pierādāma, taču tā izpaužas tautas jeb sabiedriskajā tiesiskajā apziņā, kas tiek pieņemta un netiek noniecināta, kā nepierādāma.
7. Ja pieņem tautas garu kā esošu, tad rodas problēmas ar to iztulkošanu. Ne visi vienādi izprot pat likumus, kam ir rakstiska forma. Kā tad lai tulko paražas, kurās parādās tautas gars?
Paražas un līdz ar to tautas gars nav jātulko, tās ir jāievēro. Tulkošana saistās tikai ar likumiem, kuriem pēc būtības būtu jāatklāj tautas gars, nevis tas jāietekmē, kā tas notiek.
Darba nobeigumā būtu jānorāda, ka šis ieskats ļoti diskutablā mācībā ne vien sniedz zināšanas par kāda tiesību mācības novirziena idejām, bet arī ļauj skatīt mūsdienu situāciju nevis no dominējošā, bet alternatīvā redzes viedokļa.

Nobeigums
Lai arī daudz kritizēta un neviennozīmīga, taču Vēsturiskā tiesību skola ir devusi lielu ieguldījumu tiesību izpratnes veidošanā. Mūsdienās šai mācībai tiek pievērsta nepelnīti maz uzmanības.
Aizvien pieaugošās globalizācijas apstākļos daudz tiek runāts par iespēju tautām zaudēt savu identitāti. Ņemot vērā Vēsturiskā tiesību skolas mācības atziņas var secināt, ka globalizācijai var sekot arī lielas problēmas tiesību sfērā, jo tautas, kas mākslīgi un ātros tempos ir saplūdušas, diez vai varēs mierīgi līdzāspastāvēt.
Darbā tika izmantoti gan pašmāju gan arī ārzemju autoru darbi un tika veikta to analīze. Rezultātā var secināt, ka arī starp mūsdienu autoriem nepastāv vienotas nostājas par to, kā būtu vērtējama Vēsturiskā tiesību skola.
Jebkurai mācībai ir gan pozitīvās, gan negatīvās iezīmes. Pareizāk būtu nevis kritizēt kādu no tām, bet paņemt no katras mācības to, kas ir izteikti pozitīvs un nav piemītošs citām mācībām. Pasaule mainās aizvien straujāk un ir jāpieliek lielas pūles un jāizmanto visas iespējas, lai saglabātu mieru un tiesisko kārtību tajā.

Author's comment
Atlants