Evaluation:
Published: 26.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
  • Summaries, Notes 'Salīdzinošā jurisprudence, 21.variants', 1.
  • Summaries, Notes 'Salīdzinošā jurisprudence, 21.variants', 2.
  • Summaries, Notes 'Salīdzinošā jurisprudence, 21.variants', 3.
  • Summaries, Notes 'Salīdzinošā jurisprudence, 21.variants', 4.
  • Summaries, Notes 'Salīdzinošā jurisprudence, 21.variants', 5.
  • Summaries, Notes 'Salīdzinošā jurisprudence, 21.variants', 6.
  • Summaries, Notes 'Salīdzinošā jurisprudence, 21.variants', 7.
  • Summaries, Notes 'Salīdzinošā jurisprudence, 21.variants', 8.
  • Summaries, Notes 'Salīdzinošā jurisprudence, 21.variants', 9.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Testa jautājums    3
2.  Terminu izskaidrojumi    4
3.  Salīdzinošā metode kā viena no juridiskās zinātnes atsevišķām metodēm    6
4.  Latīņamerikas valstu tiesību sistēmas    7
5.  Kontroljautājums    8
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    9
Extract

Li ir ķīniešu filozofijas jēdziens, kuru nozīmi var skaidrot divējādi:
Li tiek skaidrots kā „rituāls”, „tradīcija”, „sākotnēji reliģiskā tradīcija”. 5.gadsimtā pirms Kristus, konfuciānisma ietekmē, Li ieņem vietu kā pamata uzvedības kodekss arī sociālajā izpratnē, kam savā kopumā teorētiski būtu jāregulē valsts un sabiedrība daudz stiprāk nekā likuma normām.
Ķīniešu valodā Li tiek skaidrots kā „struktūra”, „princips”. Kopš 2.gadsimta pirms Kristus Li tiek lietots kā filozofisks jēdziens, taču tikai kopš 10.gadsimta tas ieņem centrālo nozīmi Neokonfūcismā. Tas apzīmē ontoloģisko un reizē arī ētisko esības pamatformu atšķirībā no Qi („viela”), kurš top vai nu monistiski pakļauts jēdzienam Li, vai arī duālistiski tam pretstatīts. 1 …

Author's comment
Atlants