Audzināšana ir nepārtraukta jaunrade, kurā nevar sekot jau gatavām, visiem apstākļiem un visām pedagoģiskām situācijām piemērotām rekomendācijām. Vienīgais pareizais, konkrētajai situācijai atbilstošais pedagoģiskās iedarbības ceļš katram pedagogam, katrai mātei un tēvam jāizvēlas pašam. To var attiecināt arī uz bērniem invalīdiem.
Speciālos bērnu dārzos un skolās darba režīms un prasības tiek piemērotas bērniem ar īpašām prasībām. Notiek speciālas ritmikas un korekcijas stundas, individuālas vai grupu nodarbības pie logopēda, arī speciālu pedagogu stundas. Vēl īpašs ir tas., ka nesekmīgas atzīmes skolēni saņem tikai par izteiktu bezatbildību. Ārpusklases nodarbībās bērni tiek aicināti iesaistīties savu iespēju robežās kādā kolektīvā nodarbē, vēlāk vairāk viņi tiek iesaistīti darbmācībā.
Svarīga loma ir dažādu praktisku priekšmetu apguvei, piem., amatu mācībai. Ja bērniem ir grūtības skolas pamatpriekšmetu apguvē, tad viņiem vajadzētu apgūt kādu interesējošu amatu, piem., galdniecību, kokgrebšanu, kulināriju, rokdarbus, vai līdzīgus, kas noderēs vēlāk dzīvē. …