.Par lietišķu un romantisku paidagoģiju.
1.1.Pedagoģijas principi.
1.1.1.Humanitātes princips - cilvēks kā tāds, viss veselais un pilnvērtīgais cilvēks. Vispusīgi vērtīga un derīga cilvēka izskološana.
1.1.2. Aktivitātes jeb pašdarbības princips - atvērt bērnā guldītās, īpatnējās, patiesās vērtības, tādas, kuru realizēšana dod viņa dzīvei dziļāku objektīvu jēgu, prasība, lai bērns mācītos un pierastu pareizi pildīt dzīves objektīvus uzdevumus.
1.1.3. Individualizēšanas princips - audzināšanas un apmācības sasniegšana balstoties uz atsevišķu bērna individuālo būtību.
a)īpaši “apdāvināto” skolu skaitīšanās (rēķināšanās) ar bērnu subjektīvām īpatnībām (bērni ar īpašām vajadzībām);
b)augstskolās ievestā klases sadalīšana divās vai trijās dažādās nodaļās;
c)darba sadalīšana un prasību uzstādīšana piekļaujoties skolnieka individualitātei
…