Tiesa, mašīnu motori atšķiras un vecāka izlaiduma mašīnām varētu būt vajadzīga motora pārbūve, ja grib lietot biodīzeļdegvielu, kurā biodīzelis ir vairāk par 5%. Latvijā jau tagad ir autovadītāji, kas lieto tīru biodīzeļdegvielu. Biodīzelis ir metilesteris vai etilesteris, ko ražo no augu eļļas vai dzīvnieku taukiem.
Latvijā biodīzeli ražo no rapšu eļļas, un rapsim mūsu klimats ir piemērots. Speciālisti prognozē, ka ne pārāk tālā nākotnē dīzeļmotorā varēsim liet tīru rapšu eļļu un tās pārstrāde pat nebūs vajadzīga. Bet zinātāji apgalvo, ka jau tagad daudzi Latvijas zemnieki savu lauksaimniecības mašīnu motorā lej rapšu eļļu.
dīzeļdegvielas vietā.
Biodīzeļdegviela ir arī ekoloģiski piemērota degviela; ne-satur sēru, kā rezultātā saudzē motoru, un sadegot nepiesārņo apkārtējo vidi ar sēra oksīdiem; labākas eļļošanas īpašības nekā fosilai dīzeļdegvielai pagarina detaļu darba mūžu; ir augstāks cetānskaitlis, labi uzliesmo un deg, nodrošina vienmērīgu motora darbību, attīra piedegumus un nosēdumus motorā un degvielas sistēmā. Jūtami samazinās CO2 emisija, atgāzes nav indīgas, izteikti maza dūmu (kvēpu) veidošanās, jo šī degviela veicina pilnīgu sadegšanu motoros. Sadegot netiek izjaukts CO2 līdzsvars atmosfērā. Nokļūstot augsnē vai ūdenī, tā 20 dienās pilnībā bioloģiski sadalās.
…