Pasakās noburtais ķēniņdēls parasti ir pārvērsts par kādu dzīvnieku, piemēram, ezi, krupi, vardi, un tam noteikts laiks ir jāpavada attiecīgajā stāvoklī.
Pēc kamoliņa noķeršanas Gundega (pasakās — karalis, ragana, vecītis) dod pārbaudījumu prinčiem — viņiem bez roku palīdzības, nesaslapinot bārdu, ir jāizdzer Laumas (Laimas(?)) dotā krūze. Vienīgais, kam tas izdodas, ir Māris.
Lugā pēc dziedinošā dieva avota ūdens caur odžu purvu, kur „nepūš vējš, kur neaust diena, kur tekas nav, ne ceļa viena, kur melnā miglā katris stieg un tūdaļ nāves miegā mieg”, dodas Gundega, un viņai ceļu rāda zils putns. Arī pasakās ceļa rādītāji ir putni. Piemēram, krauklis pats piekrīt aizlidot pēc dzīvā un mirušā ūdens, ar ko nomazgājot, ir iespējams atdzīvināt, atgriezt iepriekšējā stāvoklī (ja kāda ķermeņa daļa ir traumēta).
Runājot par tēlu sistēmu, jāatzīmē, ka, salīdzinot ar pasakām, lugā tā ir apgriezta. Princese dodas pēc ūdens, lai Mārim atgrieztu spēkus pēc cīņas ar Žņaudzēju, un skūpsta viņu, lai atdzīvinātu pēc ar Melno burvi („Māri, Māri! Saulēm dedzināšu, rasām spirdzināšu! Skūpstīšu un saukšu, saukšu un skūpstīšu, līdz izsaukšu tavu dzīvību!”). Pasakās šīs darbības veic ķēniņdēli. SIEVIEŠU EMANCIPĀCIJA?
…