Kultūrai un subkultūrai ir īpaši svarīga ietekme uz patērētāju pirkšanas uzvedību. Kultūra ir visfundamentālākais personas vēlmes un uzvedības noteicošais faktors. Katra kultūra sastāv no mazākām subkultūrām, kas sniedz to locekļiem specifisku identificēšanos un socializāciju. Subkultūru skaitā ir tautības, reliģijas, rasu grupas un ģeogrāfiskie reģioni. Daudzas subkultūras veido nozīmīgus tirgus segmentus, tādēļ mārketinga speciālisti pieskaņo produktus un mārketinga programmas to vajadzībām. Kultūru mēdz dēvēt par visas sabiedrības dzīves stilu. Tādēļ tā sevī ietver uzvedības normas, ģērbšanās normas, valodu, reliģiju, rituālus, kā arī likumus, morāli un uzskatu sistēmas. Pastāv daudzas kultūras definīcijas. No patērētāju uzvedības viedokļa vajadzētu ņemt vērā kultūras ietekmi uz dažādām cilvēku attieksmēm un uzvedību. Kultūra ietver: izpratne par sevi un apkārtējo; komunikācija un valoda; ēdiens un ēšanas paradumi; laiks un laika apziņa; ģērbšanās un izskats; attiecības (ģimenē, organizācijā, valdībā utt.); vērtības un normas; ticība un attieksme; mentālajiem procesiem un mācīšanās; darba stila un ieradumiem.1
Arī personiskā ietekme bieži spēlē svarīgu lomu patērētāju lēmumu pieņemšanā. Personas rīcību var ietekmēt dažādi stimuli vai iedarbības. Ar personiskajām iezīmēm saprot: pircēja vecumu, dzīves cikla posms, nodarbošanās, ekonomiskos apstākļus, dzīves stilu, personību un paštēlu.…