9.Piedāvājums un ta raksturojums Ražotāju vēlēšanās un iespējas piegādāt tirgum noteiktu preci ir piedāvājums. Piedāvājuma ārpuscenas faktori, kas ietekmē piedāvājuma apjomus ņemot vērā cenu;
Ražošanas resursi ( ja resursi paliek dārgāki);
Tehnoloģijas;
Kredīta procenti;
Nodokļi un dotācijas. – jau augstāki nodokļi, jo mazāks S
Ražotāju skaits-jo vairāk jo lielāks S
Preces cena
Ražotāju prognozes- ja paaugstinās cenas, tad palielinās S
10.Tirgus līdzsvars Līdzsvara gadījumā sakrīt tas preču daudzums, ko pircēji grib nopirkt par šo cenu, ar šo preču daudzumu, ko pārdevēji grib pārdot par šo cenu.
11.Elastības jēdziens,ta raksturojums Ja preces cenai pieaugot, būtiski samazinās tās pieprasījums, tad pieprasījums pēc šīs preces ir elastīgs. Elastīgs pieprasījums ir precēm, kurām var atrast lietošanas īpašibu ziņā līdzvērtīgas preces, piem. Rakstāmpiederumi, šokolādes konfektes, ziedi. …