Kā iespējams sekmēt audzināšanas darbības attīstību izglītības iestādē?
1.Audzināšanas darbības raksturojošās pozitīvās pazīmes:
Sekmējot atbilstošu audzināšanas darbību izglītības iestādē, veidosies humāna personība;
Atbilstoša audzināšana veicina personības individualitātes atklāsmi un sniedz individuālās attīstības formu daudzumu un izglītības iespēju un izvēļu daudzveidību;
Audzināšanas darbībā izteikti jāveic būtu sociālo zināšanu apguve jau no mazotnes, jo tas palīdzētu izprast pasaulē notiekošo, paskatīties uz to globāli un censties izvērtēt, kas savukārt veicinātu bērna domāšanas attīstību.
2.Audzināšanas darbības raksturojošās negatīvās puses:
Nesekmējot atbilstošu audzināšanas darbību, var turpināties dažādu negatīvu sociālo parādību attīstība sabiedrībā, kā arī var veidoties morāles un kultūras normu vērtējuma jauns aspekts un cita attieksme pret tautas tradīcijām, kas savukārt radītu atsvešinātību sabiedrībā un ģimenē;
Masu saziņas līdzekļi, kam ir būtiska loma apziņas un noskaņojuma veidošanā, patreiz lielu uzmanību pievērš negāciju atspoguļojumam, kas būtiski ietekmē bērnu audzināšanu, piemēram, interese par mācībām samazinās;
Noziedzības, alkoholisma un narkomānijas straujais pieaugums liecina, ka liels skaits bērnu un jauniešu neapzinās patiesās dzīves vērtības, audzināšanas jēgu.…