• Secinājumi par bērna runas attīstības un valodas apguves izvērtējuma kontekstā, izdalot valodas mācību jomas satura vienības (saziņa kontekstā, teksts un tekstveide, valodas struktūra).
Vērojot bērna sniegtās atbildes, var secināt, ka saziņas kontekstā apgūstāmos sasniedzamos rezultātus ir apguvis padziļināti(uzklausa cita teikto, pievērš uzmanību teiktā saturam un runas intonācijai; uzdod jautājumus un atbild uz jautājumiem). Novērotais bērns uzmanīgi klausijās manos uzdotots jautājumos, nepārtraucot mani stāstijumā par veicamajiem uzdevumiem šī novērošanas protokola ietvaros. Es kā novērotais sagaidīju gan žestikas, gan mutiskas atbildes, ko bērns man sniedza, uzklausīju un novēroju viņa atbildes iespējas, iedrošināju viņu turpināt protokola veicamos uzdevumus ar pozitīvajiem pastiprinātājiem(‘’pareizi, tev labi izdodas, malacis, ļoti labi’’). Nesteidzināju bērnu(pacietīgi gaidīju atbildes uz katru veicamo uzdevumu),nerunāju bērna vietā(ja bērns lūdza palīdzību, tad uzdevu viņam uzvedinošus jautājumus, lai bērns varētu rosināt savu domāšanu, pats nonākot pie vēlamās atbildes). Pieņēmu bērna viedokļus, rosinot tos pamatot, jautājot: Kāpēc mājai nav jumta? …