Lai saprastu, kā palīdzēt bērnam ar valodas sistēmas traucējumiem, ir daudz jāzina. Sociālajam pedagogam ir jāiepazīstas ar daudzu skolotāju – logopēdu pētījumiem, kuros šo bērnu problēmas tiek aplūkotas no diviem aspektiem – bērnu veselības un viņu psihiskā un emocionālā stāvokļa skolā. Lai bērnam mērķtiecīgi palīdzētu tikt galā ar mācību traucējumiem, sociālais pedagogs pilnīgi patstāvīgi nosaka bērna un vides diagnozi.
Bērna attīstības izpēte
1.1. Ziņas par bērnu
• L.B. 6 gadi 4 mēneši
• 2003. gads
1.2. Ziņas par vecākiem
• Māte – 32 gv., mājsaimniece, latviete, pamatizglītība, praktiski vesela.
• Tēvs – 35 gv., ģimenē nedzīvo, latvietis, pamatizglītība, galdnieks, praktiski vesels.
• Sadzīves apstākļi apmierinoši, neskatoties uz to, ka tēvs tik pat kā neinteresējas par meitas dzīvi. Nepilna ģimene. Meitiņu audzina mamma un vecmāmiņa. Vecvecākiem ir neliela saimniecība. Rīgas tirgū tirgo pašu gatavotus piena produktus, dārzeņus, gaļu. Var nodrošināt bērnam visu nepieciešamo attīstībai (apģērbt, pabarot, mājas apstākļus normālus, pulciņu apmeklējumu).
No vecmāmiņas teiktā – visu darām bērna labā, lai nekas netrūkst. Ne tikai vēderu vajag pabarot, bet arī prātu!
1.3. Bērna agrīnā attīstība
• 1 grūtniecības mēnesi māte gulēja uz saglabāšanu (2mēn), vēlāk – viss ritēja normāli, dzemdības noritējušas bez problēmām.
• Bērna runas attīstību varēja kavēt tas, ka māte maz runāja ar bērnu (daudz darba saimniecībā, vajadzēja naudu pelnīt iztikai). 2 mēnešu vecumā bērns saslima ar bronhītu.
…