Es strādāju ar bērniem vecumā no 3,7 līdz 5 gadiem. Mana grupā ir 24 bērni. Šājā darbā es gribu parbaudīt viena zēna vārdu krājumu un intelektuālas spējas.
1. Ziņas par bērnu.
Bērna vārds, uzvārds – Kaspars, 4 gadi un 3 mēneši;
2. Ziņas par ģimeni.
• Māte (vecums, tautība) – Solveiga 40 g., latviete, izglītība – augstāka;
• Tēvs (vecums, tautība) - Artis 42 g., latvietis, izglītība – augstāka;
• Māsa – Anita 21 g.;
• Māsa – Sabīne 17 g.;
• Suns – Toms;
• Sadzīves apstākļi – abi vecāki dzīvo kopā. Abi vecāki runā latviski – ģimenē ir vienvalodība;
• Materiālie apstākļi ir ļoti labi. Abi vecāki strādā.
3. Bērna runas un valodas izzināšana
Komunikācija – Kaspars ir diezgan komunikatīvs un aktīvs zēns. Viegli iesaistās sarunā, īpaši, ja runa ir par viņa nozīmīgām un interesantām lietām. Tomēr zēnam trūkst uzmanības ilgi uzturēt sarunu par vienu un to pašu tēmu, jo grib pastāstīt arī par kaut ko citu.
ES: Sveiks! Kā Tev klājas? Kas jauns?
Kaspars: Labi. Mēs vakar bijām cirkā. Es redzēju lielo lāci, tur vēl bija klauni. Pēc tam man nopirka balonu.
ES: Ļoti jauki. Es draugiem.lv redzēju bildes no Venēcijas. Jūs bijāt Venēcijā?
Kaspars: Jā, bijām Venēcijā. Nesen bijām.
ES: Cik ilgi Jūs bijāt Venēcijā?
Kaspars: Jā, ilgi bijām. No sestdienas līdz sestdienai. Man mamma nopirka kapteiņa cepuri, tādu baltu ar zilo. Es tev pēc tam paradīšu.
ES: Māsiņas arī bija ar Jums Venēcijā? Un kur palika suns?
…