Bērncentrēta pieeja– bērns ir centrā, un tās īstenošanas mērķis ir zinātkārs, radošs un dzīvespriecīgs bērns, kas dzīvo veselīgi, droši un aktīvi, patstāvīgi darbojas, ieinteresēti un ar prieku mācās, gūstot pieredzi par sevi, citiem, apkārtējo pasauli un savstarpējo mijiedarbību tajā.
Es, XXX XXXX , strādāju Ventspils pirmsskolas izglītības iestādē “Varavīksne”, mūsu mērķis: “Radošs, patstāvīgs un darbīgs dabas bērns!”. Izglītības iestādes vīzija par izglītojamo – Veseli, patstāvīgi, zinātkāri, dzīvespriecīgi bērni. Uz, doto brīdi strādāju ar izglītojamiem vecumā no 4 līdz 7 gadi, ar valodas traucējumiem (logopēdiskā grupā), grupiņā ir 6 bērni (zēni). Mācību rotaļnodarbība notiek visas dienas garumā, arī pastaigas laikā (pastaigas notiek jebkuros laikapstākļos), paredzot visu jomu satura apguvi. Atbilstoši mācību jomu programmai mēs skolotājas veidojām darba plānu ne īsāku kā mēnesim, paredzot satura apguvei nepieciešamo laiku un sasniegumu vērtēšanas formas un paņēmienus. Veidojam katram bērnam individuālo plānu.
Plānojot ikdienas darbu, mēs izmantojam Skola2030 ieteikumus. Mācību process iestādē tiek organizēts tā, lai bērni aktīvi sadarbotos, līdzdarbotos un mācītos viens no otra. Darbā ar bērniem izmantojām dažādas mācību metodes (individuālais darbs, grupas darbs), to izvēle ir saistīta ar mācību darbības sasniedzamo rezultātu un ir vairāk tendēta uz bērnu patstāvīgu darbību (pašvadība, pašapkalpošanās) un sadarbības veicināšanu bērnu starpā. …