Pazaudētā monēta. Šī monēta ir kā bezrūpīgs grēcinieks.
Pazudušais dēls. Šis dēls ir kā grēcinieks, kurš izvēlējies rīkoties nepareizi.
Kristus stāstīja visas 3 līdzības pēc kārtas, lai parādītu saviem sekotājiem, kādēļ viņš nācis uz Zemi viņus mācīt. Visās 3 līdzībās valda viena un tā pati tēma - grēcība. Kristus līdzības stāstīja šādā secībā, lai uzsvērtu katra cilvēka nepieciešamību atzīties grēkos un laboties Dieva priekšā. Visas trīs līdzības ļaudīm māca par grēku un Dieva atzīšanu, māca justies pazemīgiem.
7. Kāda, tavuprāt, ir līdzības par pazudušo dēlu dziļāka - ne reliģiskā, bet cilvēciskā jēga?
Reliģiskā stāsta jēga ir par to, ka Dievs ir svēts un, ka viņš nevar pieļaut grēku, tomēr viņš ļauj cilvēkiem nākt pie viņa, esot pazemīgiem un nožēlojot grēkus. Pēc tam Dievs viņiem piedos un svētī, tomēr neviens nav pietiekami labs, lai nāktu pie Dieva bez pazemības. Vecākais dēls centās to darīt. Cilvēkiem jābūt kā jaunākajam dēlam - jānožēlo grēki, līdzīgi kā viņš teica: Lūkas 15:21 “Tēvs, es esmu grēkojis pret debesīm un pret tevi. Es neesmu pelnījis būt tavs dēls”.
Tomēr, svarīgākā un cilvēciskākā mācība ir, ka ģimenes locekļiem jāpiedod vienam otra nepareizas rīcības un kļūdas. Līdzība māca, ka jābūt pazemīgiem, jāatzīst un jānožēlo savas kļūdas un līdzcilvēki tās piedos.
…