4) Cenu pētniecībā tā var tikt izmantota lai noteiktu patērētāju, kuri ir jūtīgi pret cenu izmaiņām, raksturlielumus.
Lai veiktu faktoru analīzi, ir jāiziet, pirmkārt, cauri faktoru analīzes problēmas definēšanai un mainīgo, kas tiks pakļauti analīzei, noteikšana. Tad ir nepieciešams konstruēt korelācijas matricu no šiem mainīgajiem un jāizvēlas faktoru analīze metodi. Pētnieks izlemj par labu apskatīto faktoru skaitam un maiņas metodei. Nākamais, ir nepieciešams interpretēt maiņas faktorus. Atkarībā no mērķiem, faktoru skaits var tikt rēķināts, vai izvēlēti aizvietotājmainīgie, lai reprezentētu faktorus aiznākošajā daudzvariantu analīzē. Visbeidzot, tiek noteikta faktoru analīzes modeļa atbilstība.
Kopu analīze ir tehnikas veids, kuru izmanto objektu vai gadījumu klasifikācijai relatīvi homogēnās grupas, kas tiek dēvētas par kopām. Kopu analīzi sauc arī par klasifikācijas analīzi vai skaitlisko taksonomiju. Kopu analīze mārketingā tiek pielietota:
• tirgus segmentēšanai
• pircēju rīcības izpratnei
• jaunu produktu iespēju apzināšanai
• izmēģinājuma tirgu izvēlei
• datu reducēšanai
Pirmais solis kopu analīzes vadīšanā ir kopas problēmas formulēšana, definējot mainīgos uz kuriem kopa balstīsies. Tad ir jāizvēlas piemērotākais distances mērs, kas nosaka cik līdzīgi vai atšķirīgi kopas objekti būs. Ir izstrādātas vairākas kopu operācijas un pētniekam jāizvēlas vispiemērotāko esošajai problēmai. Lemjot par kopu skaitu ir nepieciešams pētnieka novērtējums. Apskatītajām kopām jābūt interpretētām to mainīgo veidā, kas tiek izmantoti lai tos apkopotu un izveidotu profilu. Visbeidzot, pētniekam ir jānovērtē kopas izveidošanas derīgums.
…