Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:177962
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.02.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Dāvanu pasniegšana    4
2.  Dāvanu izvēlēšanās    5
3.  Dāvanu pasniegšana    7
4.  Dāvanu saņemšana un pateikšanās par tām    8
5.  Biznesa dāvanas, ko piedāvā dažādi veikali    9
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    11
Extract

Ievads.

Praksē ir grūti novilkt striktu robežu starp dāvanu un suvenīru. Abu mērķis ir sagādāt prieku un parādīt mūsu draudzīgo attieksmi. Protams, katram ir savi uzdevumi. Suvenīram piemīt simboliska nozīme, vienlaikus ar lietisku vērtību tam jāatgādina par notikumu vai valsti, iestādi vai uzņēmumu, no kura tas pasniegts. Dāvana ir vairāk personiska, tai jābūt patīkamai un noderīgai saņēmējam – cilvēkam vai uzņēmumam. Ideālā variantā šie abi uzdevumi ir apvienoti: rūpīgi izvēlēts dāvinājums iepriecina saņēmēju un līdz ar to atgādina arī par dāvinātāju.
Dāvana nedrīkst kādu uzpirkt vai jelkādi ietekmēt. Dāvināšanas būtība ir atklāt ieinteresētību un paust cieņu pret saņēmēju. Dāvanas mērķis –laba nodoma demonstrēšana un uzticības vai simpātiju veidošana.
Par tendencēm vairāk var runāt biznesa dāvanu grupā, vispārējo priekšmetu vidū haoss ir visai liels. Dāvinātāji meklē arvien kvalitatīvākas mantas. Lielāka summa tiek maksāta par oriģinālām dāvanām. Kaut ko savdabīgu izgudrot ir arvien grūtāk, tas arī maksā vairāk. Par savu stilu vairāk domā un vairākus gadus nemainīgu to ietur lielākās kompānijas. Mazāk tiek dāvinātas vienkāršas lietas. Lielāka piekrišana ir, piemēram, no dabiskas ādas darinātam nelielam makam vai portfelim, nevis pamatīgam imitācijas izstrādājumam. Svarīgi, lai uz dāvanas nebūtu redzams ražotāja vārds, bet varētu izlasīt tikai firmas nosaukumu, kas velti sarūpējusi. Lai gan lietišķajās attiecībās dāvanu iesaka izvēlēties 5-15 latu robežās (īpašos gadījumos -25 Ls), pēdējos gados populāri kļūst pasniegt vidējas vērtības (līdz 30 latiem) dāvanu. Turklāt ar vērtību neiesaka pārspīlēt, lai biznesa partnerus neizlutinātu vai neaizvainotu. Vērtība jācenšas aizstāt ar oriģinalitāti. Jāņem arī vērā, ka katrā nākamajā reizē dāvanai jābūt pārākai par iepriekš pārsniegto.
Dāvana ir kā spogulis, kurā atspoguļojas dāvinātāja un dāvanas pieņēmēja attiecības. Tā var liecināt par patmīlību un nesavtību, par izšķērdību un skopumu, arī par prātu un netaktiskumu, humora izjūtu un gaumes trūkumu. Ne velti sakām –māksla dāvināt.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register