1.Divu struktūru elementu raksturojums
Mācību sabiedriskie mērķi:
Mācību mērķi izriet no sabiedrības garīgajām un materiālajām vajadzībām zinātnes un kultūras attīstības līmeņa.Sabiedrība, tās vajadzības, zinātne un kultūra vienmēr atrodas dinamiskā stāvoklī. Mainoties sabiedrības vajadzībām, mainās arī mācību procesa mērķi. Ja iepriekšējos gadu desmitos padomju iekārtai bija vajadzīgi cilvēki, kas darbotos pēc iepriekš sastādīta plāna, tad arī mācību procesa galvenais mērķis bija veidot cilvēku – izpildītāju. Mūsdienās, demokratizējoties sabiedrībai un tai ieiet brīvā tirgus attiecībās. Atbilstoši sabiedrības jaunajām vajadzībām izkristalizējoties arī mācību mērķis – radīt apstākļus brīvas, radošas un kulturālas, uz tālāku izglītību orientētas personības izaugsmei, sekmēt tāda Latvijas demokrātiska sabiedrības locekļa veidošanos, kas spēj patstāvīgi un lietpratīgi risināt dzīves problēmas un atbildēt par savu rīcību.
Izglītības satura modelis:
Izglītība mūdienās tiek uzskatīta par personīgo un vispārcilvēciskāko pamatvērtību. Izglītības satura modelis ir noteiktu zināšanu un prasmju, interešu un spēju, prāta un jūtu kultūras līmenis, kas cilvēkam jāsniedz skolas mācību un patstāvīgās pieredzes laikā. …