Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:461369
 
Evaluation:
Published: 28.10.2010.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Renesanses arhitekti sevišķi bija iecienījuši centrisko plānojumu. Viņi to uzskatīja par antīko tempļu pamatformu, kas asociējas ar dievišķumu, pilnību un vienotību. Taču formas tīrības ideāls bija pretrunā ar kulta prasībām un nepieciešamību dievnama telpā nošķirt altāra, garīdzniecības un draudzes zonu. Toties kristīgo mocekļu piemiņas svētnīcām bija citi funkcionāli uzdevumi, un tās varēja kļūt par antīkās pasaules pagānisko tempļu īstajām mantiniecēm. Tempietto paceļas Sv. Pētera mocīšanas vietā. Kapelas pieticīgajās formās iemiesojusies vēlās renesanses tieksme pēc klasiskas harmonijas un kārtības. Vienkārša kupola vainagoto centrālo cilindru jeb celli, kurā atrodas pati svētnīca, apņem kolonnu vainags - peristils. Celles augstums ir vienāds ar peristila rādiusu. Peristilu veido 16 toskāniešu kolonnas, kuru risinājumā stingri ievērotas klasiskās proporcijas. Harmoniskā proporciju sistēma, kurā katrs atsevišķs elements ir saskaņots ar veselumu, celtnei piešķir lakonisku viengabalainību.
Donato Bramante (1444-1514) ir dzimis Urbīno pilsētā Itālijā. Sākumā pievērsies glezniecībai. 1477. - 1499. g. darbojies Milānā.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register