Kādas ikdienas situācijas analīze, izmantojot dramaturģiskās pieejas jēdzienus, principus un metodes
Hābermāss: dramaturģiskā darbība attiecas uz sociālās mijiedarbības dalībniekiem, kas viens otram ir publika, kam viņi sevi izrāda. Sevis izrādīšana nav stihiska, mijiedarbības dalībnieki cenšas kontrolēt un vadīt iespaidus, ko tie rada.
Ikdienā ikviens pārvietojas, citas ar kājām, cits ar divriteni, mašīnu vai sabiedrisko transportu. Idienas situācija – cilvēks iekāpj pārpildītā sabiedriskajā stransprotā, lai nonāktu paredzētajā galapunktā. Viņam nepieciešams piereģistrēt savu e-talonu, bet sabiedriskais transports ir pārpildīts un tas nemaz nav tik viegli izdarāms.
Iekāpjot sabiedriskajā transportā sākas indivīda uzstāšanās, viņa viena no darbībām ir e-talona piereģistrēšana. Publika – pārējie sabiedriskā transporta pasažieri zina spēlētāja uzdevumu, bet viņi nepazīst viņu, tāpēc sāk spriest pēc arējā izskata, nenojaušot to, kā indivīds veiks savu uzstāšanos. Šajā gadījumā butaforijas būs e-talons un e-talona kaste. Dramatiskajā izpildījumā cilvēks varētu pārliecināti censties aizsniegt e-talona kasti, tādā veidā norādot uz problēmu, ka viņš nav fiziski spējīgs to paveikt. Publika katrā ziņā šim indivīdam raidīs mājienus, tie var būt dažādi – vienaldzība, brīdinājums vai pretī nākšana, kas būtu taktiskums attiecībā pret taktiskumu, jo spēlētājs deva savus mājienu un kāds miera labad varētu atbildēt ar to pašu, palīdzot piereģistrēt e-talonu.
…