Summaries, Notes
Art, History and Culture
Literature
Draudzīgā raganiņa un spociņš – Helovīna scenārijs bērnud...-
Draudzīgā raganiņa un spociņš – Helovīna scenārijs bērnudārzam
| Nr. | Chapter | Page. |
| 1. | Ievads | 5 |
| Helovīna tradīciju pārveidošana bērnudārzam | 5 | |
| Kāpēc Helovīna svinēšana bērnudārzā ir noderīga? | 5 | |
| Bērnudārza vide svētku norisei | 6 | |
| Helovīns kā droša fantāzijas pasaule | 6 | |
| Skolotāja loma svētkos | 6 | |
| Noslēguma doma par ievadu | 6 | |
| 2. | Svētku mērķi un uzdevumi | 7 |
| Galvenie mērķi | 7 | |
| Konkrētie uzdevumi | 8 | |
| Uzdevumu praktiskā realizācija | 8 | |
| Mērķu un uzdevumu sasaistīšana ar pirmsskolas vadlīnijām | 9 | |
| Noslēgums | 9 | |
| 3. | Dekorācijas un svētku vide | 9 |
| Tematiskais noformējums | 9 | |
| Materiāli un drošība | 10 | |
| Dekorāciju izgatavošana kopā ar bērniem | 10 | |
| Telpas izkārtojums | 10 | |
| Krāsu un vizuālais risinājums | 11 | |
| Interaktīvās dekorācijas | 11 | |
| Dekorāciju nozīme pedagoģiski | 11 | |
| Piemērs nedēļas aktivitātēm ar dekorācijām | 11 | |
| 4. | Kostīmi un drošības aspekti | 12 |
| Kostīmu izvēle | 12 | |
| Drošības aspekti | 12 | |
| Kostīmu gatavošana kopā ar bērniem | 12 | |
| Kostīmu variācijas vecumam | 13 | |
| Kostīmu kombinēšana ar aktivitātēm | 13 | |
| Pielietojums mācību procesā | 13 | |
| 5. | Rotaļas un kustību spēles | 13 |
| 5.1. | Spoku ķerenes | 13 |
| 5.2. | Raganas slotiņa | 14 |
| 5.3. | Ķirbju stafete | 14 |
| 5.4. | Noslēpumu kaste | 15 |
| 5.5. | Burvju dzira | 15 |
| Papildu ieteikumi rotaļām | 15 | |
| 6. | Mīklu minēšana un valodas uzdevumi | 16 |
| 6.1. | Mīklu minēšanas nozīme | 16 |
| 6.2. | Tematiski piemēri | 16 |
| 6.3. | Skaitāmpanti un īsi dialogi | 16 |
| 6.4. | Mīklu minēšana kustībā | 17 |
| 6.5. | Pedagoģiskais pielietojums | 17 |
| 6.6. | Papildu idejas | 17 |
| 7. | Dramatizācija “Draudzīgā raganiņa un spociņš” | 18 |
| 7.1. | Tēli | 18 |
| 7.2. | Scenārija gaita | 18 |
| 7.3. | Pedagoģiskās iespējas | 19 |
| 7.4. | Variācijas | 19 |
| 8. | Mūzika un dziesmas svētkos | 19 |
| 8.1. | Dziesmu izvēle | 19 |
| 8.2. | Pantiņu integrācija | 20 |
| 8.3. | Dziesmu un rotaļu integrācija | 20 |
| 8.4. | Pedagoģiskā vērtība | 20 |
| 8.5. | Praktiskas idejas | 20 |
| 9. | Noslēguma aktivitātes un pārsteigumi | 21 |
| 9.1. | Pārsteigumu pasniegšana | 21 |
| 9.2. | Kopīga dziesma un deja | 21 |
| 9.3. | Fotostūrītis un atmiņas | 21 |
| 9.4. | Paldies un noslēguma rituāls | 21 |
| 9.5. | Pedagoģiskā nozīme | 21 |
| 9.6. | Variācijas | 22 |
| 10. | Pedagoģiskais pamatojums | 22 |
| 10.1. | Sociālās prasmes | 22 |
| 10.2. | Emocionālā attīstība | 22 |
| 10.3. | Valodas un komunikācijas attīstība | 22 |
| 10.4. | Radošums un iztēle | 23 |
| 10.5. | Fiziskā attīstība | 23 |
| 10.6. | Pedagoģiskā integrācija | 23 |
| 10.7. | Secinājums | 23 |
| 11. | Pielikumi | 24 |
| 11.1. | Mīklu piemēri | 24 |
| 11.2. | Skaitāmpanti un ritma panti | 25 |
| 11.3. | Dziesmu piemēri bērniem | 25 |
| 11.4. | Idejas dramatizācijas vadīšanai | 26 |
| 11.5. | Helovīna dziesmas bērniem | 26 |
| 1. | “Helovīna dziesma” – bērniem draudzīga dziesma ar spocīgu noskaņu | 26 |
| 2. | “Velniņu Helovīns” – animēta dziesma ar jautru ritmu | 26 |
| 3. | “Helovīns mazajiem bērniem” – vienkārša dziesma ar spocīgu noskaņu | 26 |
| 4. | “Smieklīgie helovīni” – dziesma ar humoristisku pieeju | 26 |
| 5. | “Helovīna dziesma” – dziesma ar spocīgu noskaņu | 27 |
1. Ievads
Helovīns, jeb raganu un spoku svētki, mūsdienās ir kļuvuši par spilgtu rudens tradīciju daudzās pasaules valstīs. Lai gan šī svētku forma sākotnēji nav raksturīga Latvijas kultūrai, bērnudārzos un skolās to pakāpeniski pielāgo bērniem draudzīgā un rotaļīgā veidā. Mazajiem audzēkņiem Helovīns ir iespēja iztēloties, pārģērbties, rotaļāties un kopā ar draugiem izdzīvot mazliet noslēpumainu, bet tajā pašā laikā jautru piedzīvojumu.
Svarīgākais aspekts, organizējot šādus svētkus bērnudārzā, ir pievērst uzmanību atmosfērai – tā nedrīkst radīt bailes vai negatīvas emocijas. Tieši pretēji – svētku mērķis ir radīt pozitīvu pieredzi, kurā bērni sajūt drošību, draudzību un prieku par kopīgu darbošanos. Helovīna tēli – raganas, spoki, sikspārņi, ķirbji – tiek interpretēti rotaļīgā un smieklīgā formā, padarot šos tēlus par draugiem, nevis biediem.
Helovīna tradīciju pārveidošana bērnudārzam
…
Draudzīgs un radošs Helovīna scenārijs bērnudārzam! Tajā spociņi un raganiņas pārvēršas jautros draugos, bērni rotaļājas, dzied un min mīklas. Scenārijs sniedz gatavas idejas spēlēm, dziesmām un dekorācijām, padarot svētkus par neaizmirstamu piedzīvojumu.
- Draudzīgā raganiņa un spociņš – Helovīna scenārijs bērnudārzam
- Scenārijs Miķeļdienai pēc V.Sutejeva "Ābols" pirmsskolas vecuma bērniem
- Scenārijs pēc Dz.Rinkules-Zemzares darba "Eglīte" pirmsskolas vecuma bērniem
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Scenārijs Miķeļdienai pēc V.Sutejeva "Ābols" pirmsskolas vecuma bērniem
Summaries, Notes for university2
-
Scenārijs pēc Dz.Rinkules-Zemzares darba "Eglīte" pirmsskolas vecuma bērniem
Summaries, Notes for university2
-
Ziemassvētku pasākuma scenārijs jaunākā vecumposma bērniem
Summaries, Notes for university4
-
Ziemassvētku scenārijs
Summaries, Notes for university2
-
Miķeldienas scenārijs
Summaries, Notes for university3

