Gaisdzeses sistēma ir vienkārša uzbūvē un ekspluatācijā.
Ventilators būvēts kopā ar ģeneratoru. Gaisu uz rotora lāpstiņas virza statora lāpstiņas. Rotoru, lai tas nevibrētu un strādātu klusi, izbalansē.
Ventilatoru un ģeneratoru ar ķīļsiksnas pārvadu piedzen kloķvārpstai. Siksnas sprieguma regulēšanai uz ģeneratora vārpstas ir dalītas konstrukcijas skriemelis.
Gaisa plūsmas ceļš dzesēšanas sistēmā ir atkarīgs no vārstu un stāvokļa. Vārstu ver ar rokturi atkarībā no apkārtējās vides gaisa temperatūras. Vārstu automātiski ver termostats atkarībā no motora temperatūras.
Motora termisko režīmu kontrolē pēc kartera eļļas temperatūras. Eļļas temperatūrai karterī jābūt ne zemākai par + 70 oC. Ja karterī ir augstvērtīga eļļa, eļļas temperatūra drīkst būt līdz + 125 oC.
Šķidruma un gaisa (kombinētā) dzesēšanas sistēma ar šķidrumu dzesē cilindra galvu, bet cilindrus dzesē ar gaisu. Vājāk dzesējot cilindrus, samazinās to korozīvā dilšana.
…