Fokusgrupa ir padziļināta kvalitatīvā intervija, kurā piedalās neliels skaits rūpīgi izvēlētu personu. Pārsvarā fokusgrupu diksusijas izmanto politisko aptauju organizētāji, organizatoriskie pētnieki, mārketinga firmas, sabiedriskās aģentūras un pārskatu veidotāji. Fokusgrupas sastādīšana ir balstīta uz homogenitāti un līdzību grupas locekļu starpā. Ja cilvēkiem ir lidzīga pieredze vai intereses ir vieglāk izveidot produktīvu diskusiju. Demogrāfiskie raksturotājelementi ir veids, kā noteikt fokusgrupas kompozīciju. Izmantojot fokusgrupas, ir neispējami salīdzināt rezultātus ar citām grupām strikti kvanitatīvā nozīmē, jo tām trūkst reprezentitātes. Katra grupa palielina citu grupu sniegto informāciju, sniedzot pēc iespējas vairāk informācijas veidu.
Fokusgrupas vada moderatori (arī eksperti konkrētajā apskatītajā jomā). Galvenais moderatora uzdevums ir nodrošināt, lai diskusija būtu fokusēta uz konkrēto tēmu, palīdzēt veidot dzīvīgu un produktīvu diskusiju. Moderatoram noteikti jābūt zinošam attiecīgajā jomā. Datu kvalitāte beiži vien ir atkarīga no tā, kā moderators uzdod jautājumus, un cik labi diskusija tiek noturēta mērķējot uz konkrētajiem izpētes objektiem.
Jāspēj piemērot moderēšanas stils dažāda tipa grupām. Jautājumiem jābūt atvērtiem, tādiem, kuri var tikt „pārspēlēti” vairākkārt. Jāizvairās no īsiem jautājumiem, kurus var atbildēt tika izmantojot „Jā” vai „Nē”, jautājumiem, kuri ietver paša moderatora viedokli vai atbildi, kuru tas vēlas sagaidīt.…