Nr. | Chapter | Page. |
E-BIZNESS – TAS IR VIENKĀRŠI? | 3 | |
Faktiskā situācija un attīstības tendences Latvijā | 3 | |
Klientu perspektīva – ko un par cik es iegūstu? | 3 | |
Esošie e-biznesa risinâjumi, kas tagad jau darbojas | 4 | |
Kāpēc tas ir vienkārši? | 4 | |
STRAUJA ELEKTRONISKĀ KOMERCIJA: STRAUJA APGROZĪJUMA PREČU TIRDZNIECĪBA APGROZĪJUMA PLAŠA PATĒRIŅA TIRGUS | 6 | |
Risinājumi Mazie veikali un kioski | 6 | |
Vidēja apgrozījuma veikali | 6 | |
Lielveikali | 7 | |
PĀRSKATS PAR E-KOMERCIJU EIROPĀ | 8 | |
E-komercijas ietekme uz industriju | 8 | |
Pētījuma galvenie atklājumi | 8 | |
E-komercijas ietekme uz IT pakalpojumu sniedzējiem | 9 | |
E-komerciju bremzējošie faktori | 9 | |
E-VEIKALI LATVIJĀ: VAI PIEDĀVĀJUMS ATBILST PIEPRASĪJUMAM? | 11 | |
Latvijas e – lielveikali | 11 | |
Mazie e-veikali un kioski | 12 | |
E – grāmatnīcas | 14 |
Liela daļa pasaules IT industrijas uzņēmumu ir aizrāvušies ar e-biznesa cildināšanu un jaunu produktu veidošanu tā vajadzībām, izstrādājot dažādas teorijas, modeļus, koncepcijas utt., tādējādi kopīgi ar prognozēt mīlošām tirgus un tehnoloģiju analīzes kompānijām sekmīgi mulsinot mūsu prātus.
Mērķis nav kārtējo reizi pastāstīt, cik it kā viegli un vienkārši, iegādājoties kādu programmatūru vai pakalpojumu, varat vienā mirklī brīnumainā kārtā kļūt par Interneta miljonāru, bet gan aplūkot reālo situāciju Latvijā, apskatot gan Interneta risinājumu izstrādātāju piedāvājumu, gan reālo praksi, gan arī problēmas, kas saistītas ar e-biznesu Latvijā.
Faktiskā situācija un attīstības tendences Latvijā
Risinājumu nodrošinātāju perspektīva – inerce un vēlme izmantot resursus
Latvijas nelielais iekšējais tirgus un speciālistu koncentrācija ir iemesls tam, ka nu jau tradicionāla ir kļuvusi prakse uzņēmumiem, kas nodarbojas ar Web lapu izstrādi, vēlāk pievēršoties arī, pēc pašu vārdiem, e-biznesa risinājumu veidošanai. Tas ir arī saprotams, jo iemaņas Interneta tehnoloģijās un dizainā bieži vien ir nepieciešamas, arī veidojot e-biznesa risinājumus. Tāpēc šie uzņēmumi saskata iespēju, kā, izmantojot esošo tehnisko un zināšanu bāzi, veidot jaunus pakalpojumus, ko piedāvāt klientiem.
Vēlāk apskatīsim arī, kā šī prakse ietekmē reālo situāciju Latvijā.
Klientu perspektīva – ko un par cik es iegūstu?
Parādoties izstrādātāju piedāvātajiem e-biznesa risinājumiem, potenciālajiem klientiem tagad ir teorētiski plašāka izvēle.
No vienas puses, klients var izvēlēties veidot klasisku mājas lapu, lai informētu par uzņēmuma produktiem, atrašanās vietu vai sasniegumiem (vai prezidenta jauno auto), tādējādi izmantojot Internetu kā informatīvu mediju.
No otras puses, klients var saskatīt (klientam kāds var likt vai arī uzspiest saskatīt) Internetā jaunu un neapgūtu pārdošanas kanālu savu produktu vai pakalpojumu realizēšanai.
Tāpat kā veidojot Web lapas, katram klientam var būt savas vēlmes un priekšstats, kādam vajadzētu būt gala produktam un tā cenai. Vadoties pēc personīgās pieredzes, klientus Latvijā varētu iedalīt trīs pamatgrupās:
• E-biznesa fani, kas jaunās Interneta iespējas saskata paši, tiem kāds "palīdz" tās ieraudzīt vai arī viņi vadās pēc informācijas, ko propagandē atbilstošo risinājumu izstrādātāji un masu mediji. Šīs grupas pārstāvji ļoti atzinīgi uztver visas jaunās iespējas un bieži vien ir arī šo iespēju pirmie izmantotāji. Tomēr dažiem šīs grupas pārstāvjiem trūkst vēlēšanās iedziļināties jautājumu būtībā un izvērtēt visus aspektus;
• Pragmatiskā grupa – cilvēki, kas, pasūtot Web lapu izveidi, kā arī e-biznesa risinājumu izstrādi, skaidri apzinās, ko viņi vēlas sasniegt (visticamāk arī sasniedz) un cik viņi ir gatavi maksāt par to;
• Nogaidošā grupa, kurā dominējošais viedoklis ir kaut kas līdzīgs pieņēmumam "Visi to jau dara un varbūt pat gūst labumu, tikai mēs vienīgie vēl to nedarām. Tā noteikti ir nākotnes lieta, tomēr mēs vēl pagaidīsim."
Jebkurā gadījumā klients vēlas reālu rezultātu. Velkot paralēles ar Web lapu izveidi, jāsaka, ka tad, ja klients pasūta nelielu, informatīvu mājas lapu, neklātos no šīs mājas lapas sagaidīt kaut ko vairāk, jo tā kvalitatīvi izmantota, godprātīgi arī pildīs savas tiešsaistes (on-line) informatīvā bukleta funkcijas un bieži vien nekas vairāk uzņēmumam arī nav nepieciešamas.…
Viss par e-biznesu.
- Biznesa plāna sastādīšana
-
E-bizness
Summaries, Notes10 Computers, Consumer Electronics, Economics, Marketing, Advertising
- Tirdzniecības vietas organizēšana
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Interneta meklētāji
Summaries, Notes for secondary school4
-
E-bizness Latvijā
Summaries, Notes for secondary school1
-
Valsts budžets, fiskalā politika, nodokļi
Summaries, Notes for secondary school11
-
Nodokļu terminu definīcijas
Summaries, Notes for secondary school8
-
ASV un Eiropas ekonomika pēc Otrā pasaules kara
Summaries, Notes for secondary school5