Visus ēdināšanas uzņēmumus var iedalīt vairākos veidos, kopēja vispasaules iedalījuma gan nav, jo atšķiras katras valsts un kultūras priekšstati un pieņēmumi par šiem uzņēmumiem. Viens no iespējamiem iemesliem, kas traucē to izveidot, ir nozares nemitīga attīstība. Daudzas rietumvalstis visus ēdināšanas uzņēmumus dēvē par restorāniem un tos iedala:
pilna servisa restorāni (ar plašu ēdienu izvēli, viesmīļu pakalpojumiem);
specializētie restorāni (ātrās apkalpošanas, nacionālie u.c.).
Pie pilna servisa uzņēmumiem pieder tikai restorāni. Pārējos var uzskatīt par specializētajiem, jo katram no tiem ir kāda noteikta pazīme. Latvijā ēdināšanas uzņēmumus varētu iedalīt, ņemot vērā kritērijus, kas nosaka atšķirības starp tiem:
apkalpošanas veids;
apmeklētāju vēlmes, uzņēmuma apmeklēšanas mērķis;
realizējamās produkcijas sortiments;
ražošanas un tirdzniecības īpatnības.
Iedalījuma uzdevums ir radīt potenciālajam viesim priekšstatu par ēdināšanas uzņēmumu, sniedzot nepieciešamo informāciju par to.…