Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:696828
 
Author:
Evaluation:
Published: 12.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Time period viewed: 20th century (1900 A.D. to 1999 A.D.
2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Jautājuma aktualitāte    3
2.  Problēma    4
3.  Problēmas iztirzājums    6
4.  Attīstības scenāriji    12
  Literatūras saraksts    14
Extract

1. Jautājuma aktualitāte.
Eiropas Savienības (ES) vēsturē dalībvalstu kopējā ārpolitika ir veidojusies lēni un pakāpeniski (pat pirms ES dibināšanas). Par lūzuma punktu var uzskatīt 1993.gadā spēkā stājušos Māstrihtas līgumu, kurā pirmo reizi tika definēts, ka pastāv Eiropas kopējā ārējā un drošības politika (EKĀDP). Taču Māstrihtas līgumam, lai arī tas bija solis uz priekšu, bija daudz trūkumu attiecībā uz EKĀDP. Līgums nespēja EKĀDP pietiekami institucionalizēt, atvieglot dalībvalstu dažādo ārpolitiku harmonizāciju un lēmumu pieņemšanu. Līdz ar 1997.gada Amsterdamas līgumu EKĀDP vēl vairāk virzījās uz kopienas līmeni, ļaujot ES pieņemt kopīgas stratēģijas attiecībā uz trešajām valstīm, tomēr vēl joprojām pastāvēja institucionālas neskaidrības attiecībā uz EKĀDP. Viens no lielākajiem Māstrihtas līguma trūkumiem ir, ka tas neņēma vērā ES tālāko paplašināšanos. Tagad, kad ES veido jau 27 dalībvalstis, ES ir pārliecināta, ka bez Lisabonas līguma ES, t.sk. EKĀDP, nevarēs efektīvi funkcionēt.1

ES dalībvalstu līderu rīcība liecina, ka tās ir nolēmušas, ka Lisabonas līguma pamatprincipi tiks pieņemti. Pirmais „nē” referendums Francijā un Nīderlandē bija pret Eiropas Konstitūciju. Rezultātā radās un 2007.gada 13.decembrī tika parakstīts Lisabonas līgums, kuram būtu bijis jāstājas spēkā š.g. 1.janvārī, ja vien Īrijas iedzīvotāji referendumā nebūtu nobalsojuši pret šo līgumu. Lisabonas līgums ir tikai kosmētiski uzlabota Eiropas Konstitūcija, padarot to mazāk kategorisku vismaz vārdos – piemēram, ārlietu ministra amatu nomainot ar nosaukumu Augstākā pārstāvja amats, bet saturiski neko būtisku neizmainot. ES valstu debates attiecībā uz Lisabonas līgumu pašlaik ir nevis par tā saturu, bet par formu, kādā veidā tas ir jāpieņem, kas norāda uz to, ka vienīgais palikušais šķērslis Lisabonas līgumu ratifikācijai ir ES pilsoņi. Par to liecina arī 2008.gada 2.pusgada ES prezidējošās valsts, Francijas, aktīvā Lisabonas līguma aizstāvēšana un mēģinājumi virzīt uz priekšu līguma ratifikācijas procesu. Daži novērotāji pauž viedokli, ka Francija, kad tas ir izdevīgi, rīkojas tā it kā kvalificētais vairākuma balsojums (QMV) daudzos jautājumos jau būtu spēkā.2

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1132401
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register