Makroekonomika apskata ekonomiku kā veselu kopumu, vai tikai ar pamata apakšiedalījumiem – valdība, mājsaimniecība un biznesa sektori u. c. Piemēram, tas ir ērti, apvienot vairāk nekā 20 miljonus firmu un uzskatīt tās kā vienu veselu.1
Homo economicus ir tipiska cilvēku uzvedība tirgus saimniecībā.
Homo economicus raksturīgākās lomas un iezīmes :
1)aktīva tirgus attiecību nesēja loma, kas saražo tirgum, ir tirgus subjekts Nr.1;
2)gan pircēja, gan pārdevēja loma, lai pirktu, ja pārdod, lai pārdotu, ja pērk;
3)pamatcentieni gūt peļņu, investēt naudu ar pieaugumu, gan efektīvi izmantojot resursus, gan pērkot lētāk un pārdodot dārgāk starpniecības darījumos;
4)tieksme ar kvalificētu, intensīvu, radošu darbu, lai vairāk nopelnītu;
5)mērķtiecīga reakcija uz ekonomisko piespiešanu, proti, konkurenci, kuras asi trītais ierocis parasti ir izdevīgākie pārdošanas vai pakalpojumu sniegšanas nosacījumi.…