Sadarbība ir vairāku personu un/vai uzņēmumu kopīga darbība, lai sasniegtu savstarpēji saistītus mērķus, balstoties uz informācijas apmaiņu, līgumiem, partnerību, kopuzņēmumu veidošanu, iesaistīšanos asociācijās un citās personu un uzņēmumu grupās. Pastāv vairāki starptautiskās sadarbības veidi, izplatīta ir starptautiskā sadarbība tirdzniecības jomā. Mūsdienu apstākļos, kad dažādu valstu uzņēmumu starptautiskā sadarbība pieaug arvien vairāk, ekonomikas attīstības plānošana nav iedomājama bez iespējas ienākt ārzemju kapitālam valsts ekonomikā. Valstis atšķiras auglīgo zemju un minerālresursu, ģeogrāfiskā stāvokļa un klimata, kā arī iedzīvotāju skaita ziņā. Šīs atšķirības nozīmē, ka kādai valstij var būt priekšrocības attiecībā pret citu valsti kādas preces ražošanā. Starptautiskā sadarbība tirdzniecības jomā ļauj valstīm specializēties tādā ražošanā, ko tās veic vislabāk. Starptautiskā tirdzniecība ir preču apmaiņa starp divām vai vairākām valstīm, vai, precīzāk, starp dažādu valstu uzņēmumiem. Galvenais iemesls, kādēļ pastāv starptautiskā tirdzniecība, ir suverēnu valstu pastāvēšana it visur pasaulē. Latvija, kā suverēna valsts stājas ekonomiskās attiecībās ar citām pasaules valstīm, gan tuvākajiem kaimiņiem Baltijā, gan tālākiem šo attiecību partneriem – Vāciju, Lielbritāniju, Skandināvijas valstīm, Krieviju, Kazahstānu utt.…