Jāsaka, ka patērētāji dzīvo sarežģītā vidē. Viņu uzvedību lēmuma procesā nosaka ne tikai individuāli mainīgie rādītāji, bet arī sekojoši ārējās vides faktori. Arī grupas ietekme spēlē būtisku lomu patērētāju pieņemtajos lēmumos. Tiek uzskatīts, ka primārajā ietekmes grupā ietilpst ģimenes locekļi, klases biedri, tuvākie radinieki, bet sekundārā ietekmes grupa sastāv no kaimiņiem un paziņām, draugu draugiem.
Personiskā līmenī patērētāju uzvedību ietekmē dažādi faktori – vai noskatītā lieta patīk, nepatīk, kādas ir tās prioritātes ikdienas hierarhijā, kāda ir morālā stāja un vērtības iegādāties vai neiegādāties kādu konkrētu produktu. Noteiktās, strauji mainīgās industrijās, piemēram, modes, pārtikas un personīgās aprūpes jomā, patērētāju personīgais viedoklis un viņu prasības stila un izklaides jomā var kļūt par dominējošajiem faktoriem. Lai gan reklāma var kaut kādā mērā ietekmēt šos faktorus, patērētāja personiskajām preferencēm un vēlmēm bieži ir lielāka ietekme uz gala pirkuma veikšanu.
Ikviens, kurš mēģina ietekmēt patērētājus, iet pa apmācību ceļu, kas noved pie izmaiņām zināšanās. Mācīšanās teorija ir svarīga, lai izprastu patērētāju uzvedību, it īpaši, ja runa ir par precēm un pakalpojumiem, kuru iegāde notiek salīdzinoši īsā pārdomu un novērtējuma periodā.
…