Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
7,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:866223
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.03.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Visas normas, visi imperatīvi, prasības, kas tiek izvirzītas cilvēkam, mērķi kurus viņš nosprauž, utt., ja mēs negribam saskatīt tajos patvaļīgus iedibinājumus, ir jāpamato, uzskata Šēlers, ar patstāvīgas esamības vērtību palīdzību. Kaut arī vērības pamato reālo jābūtību, pašas vērtības vienlaicīgi ir jābūtības nesējas.
Vērtības veido īpašu ideāli objektīvu pasauli, un tāpēc tās principiāli ir jāatšķir no labumiem, kā vērtīgām lietām. Labumu un vērtību identifikācija noved pie tikumisko pamatu relativizācijas šajā pasaulē. Vērtību kārtība nemainās, ja ar to nesēju notikušas kādas izmaiņas.
Šēlers norāda arī uz neiespējamību sajaukt vērtības ar novērtējumiem. Slepkavība ir ļaunums ja arī to neviens nenovērtē. Labais vienmēr ir labais- arī tad ja neviens pēc tā netiecas, jo labais kā tāds atvasinājums no jebkurām reālās esamības formām.
Vērtībām pašām sevī ir uz visiem laikiem dota hierarhija, kas nav atkarīga no klātesamības formām, no vērtību nesējiem. Noteikta vērtību kārtība un hierarhija ir vērtību būtisks raksturojums. Vienas vērtības ir augstākas par citām pateicoties vērtību izziņas veidam, ko dēvē par priekšrokas došanu.
No Šēlera viedokļa vērtības ir izkārtojušās šādi:
Patīkamā un nepatīkamā vērtības, kas atbilst jutekliskās uztveres funkcijām.
Vitālās juteklības vērtības, kas saistītas ar dzīves jūtām.
Garīgās vērtības, kas saistītas ar mīlestību, naidu priekšrokas izrādīšanu.
Svētuma vērtības, kas ir visaugstākās un kā simbols atrodas virs visām citām vērtībām.
Cilvēks spēs šīs vērtības izprast tikai tad, ja izdarīs kādus rīcības aktus to sasniegšanas virzienā.
Autors uzskata, ka ētisko vērtību specifiku var saprast, vispirms noskaidrojot to nesēju savdabību. Cilvēka gadījumā mēs sastopamies ar tādām vērtībām, kas ir neatkarīgas no vitālajām vērtībām.
Cilvēks ir būtne kas savās intencēs, tieksmēs iziet gan ārpus savas, gan dzīves kopumā robežām. Tāpēc būtiska definīcija ir: priekšmets , kas transcendē pats savi un dzīvi, kā arī dzīvi kopumā. Viņa būtības kodols ir kustība, paštranscendentācija, kas virzīta uz dievišķo. Cilvēks būtne, kas meklē Dievu.…

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1113333
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register