Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
7,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:887945
 
Author:
Evaluation:
Published: 12.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Frančaizings –
Preču un pakalpojumu izplatīšanas metode, partnerattiecību veids ar precīzi formulētiem pušu pienākumiem un tiesībām starp: franšīzes devēju (Franchisor) - kompāniju, kas sekmīgi strādā un ir labi zināma, pierādījusi savas biznesa koncepcijas dzīvotspēju un ir gatava nodot to citam uzņēmējam, un franšīzes ņēmēju (Franchisee) - fizisku personu vai kompāniju, kas pērk nosaukuma, biznesa idejas, preču zīmes lietošanas tiesības, t.i., franšīzi. Tehniski abas puses saista līgums “franšīze”, bet pēc terminoloģijas tas bieži tiek izmantots, lai apzīmētu biznesu, kuru vada franšīzes ņēmējs.

2. Kā sākas franšīzes ķēde?

Iedomājieties veikalu, kas pieder individuālajam uzņēmumam un kas strādā pēc noteiktas koncepcijas. Ja bizness attīstās veiksmīgi, īpašnieks vēlas atvērt otro, trešo utt. veikalu. Tad viņam jāalgo personāls, lai tas izpildītu ikdienas darbu. No otras puses, ja īpašnieks grib attīstīt un palielināt savu biznesu, bet negrib pats vadīt vēl vienu veikalu, viņš var pilnvarot veikala nosaukumu un biznesa sistēmas otram individuālam uzņēmējam. Par to viņš saņem atlīdzību (noteikto summu vai ikmēneša maksu, kura varētu būt procentuāli atkarīga no pārdošanas apjomiem vai citiem faktoriem). Šinī gadījumā var teikt, ka tas ir frančaizinga uzņēmums.

3. Cik izplatīts ir frančaizings?

Jūs pārsteigs! 2000. gada pētījumi parādīja, ka frančaizinga kompānijas un franšīzes ņēmēji ASV mazumtirdzniecībā sastāda 1 triljonu ASV dolāru gadā no 320000 kompānijām 75 nozarēs. Frančaizings veido 40% no visas ASV mazumtirdzniecības. Analīze rāda, ka frančaizings dod darbu vairāk nekā 8 miljoniem cilvēku.



4. Kas ir “biznesa formāta” frančaizings?

Biznesa formātā frančaizings nozīmē, ka frančaizors (franšīzes devējs) sastāda pilnu plānu jeb formātu, kā vadīt uzņēmumu. Plāns sastāv no procedūrām praktiski visos biznesa aspektos un strādā kā pilna vadības lēmumu matrica frančaizi (franšīzes ņēmējam). Galvenais biznesa formāta pluss ir tas, ka sistēma jau ir izstrādāta, pārbaudīta un saskaņota ar preču zīmi. Tādējādi sevi jau pierādījusi, kvalitatīvi sagatavota tirdzniecības koncepcija parasti dos labākus attīstības rezultātus nekā pašu izgudrota.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register