Pestalocija darba turpinātājs tautas audzināšanā bija Frīdrihs Frēbels. F.Frēbels augsti vērtēja mājas audzināšanu, īpaši agrā bērnībā, padziļināja patstāvības principu caur savu izglītības filozofiju. Viņš ir pirmsskolas pedagoģijas izveidotājs, dodot aptverošu audzināšanas mācību. Cilvēks, viņa uztverē, ir Dieva augs un audzinātājs ir dārznieks, kas tam gādā gaismu un barību utt. No šī viedokļa raugoties, F.Frēbels atzina, ka patstāvībai un īpaši iztēles tieksmei jābūt audzināšanas kodolam.
F.Frēbels (1782 – 1852) dzimis Tīringenē galma mācītāja ģimenē. Viņš agri kļuva bārenis, tāpēc audzināšanu uzņēmās mātes brālis, arī mācītājs. No 18083gada līdz 1810.gadam F.Frēbels strādāja Iverdonā pie J.Pestalocija, kura pedagoģiskās idejas ietekmēja jaunieti. F.Frēbels centās Vācijā izveidot elementārās skolas, kurās mācību darbs būtu saistīts ar lauksaimniecisko un amatniecisko darbu. Sastopot pretestību savai iecerei, viņš atkal aizbrauca uz Šveici. …