No minētajiem variantiem izvēloties racionālākās kravas pārtrādes tehnoloģiskā procesa principiālās shēmas, parasti veic aptuvenu salīdzinājumu tādiem galvenajiem rādītājiem, kā:
a) Tehnoloģisko operāciju skaits;
b) Kravu pārvadāšanas ceļu garums;
c) Tādu kravas plūsmu nosacījumu izveide, kas ir labvēlīgi ostas ģenerālplānam, noliktavu apsmaimniekošanas specializācijai un centralizācijai, kā arī noliktavu un piestātņu blokveida izvietošanai;
d) Iekšējo un ārējo ostas sakaru lietošanas ērtums starp kravas plūsmām, racionāla grupveida kravas plūsmu savienošana, atsevišķi nodalot dažādas kravas pēc to pārvietošanas veida un sastāva;
e) Aptuvens pārkraušanas procesa principiālo shēmu ekonomikas racionalitātes vērtējums.
Pēc tam, kad tika izvēlēts kāds no pārkraušanas procesa principiālās shēmas variantiem par projektēšanas pamatu izvēlas mehanizācijas līdzekļus, kas ir derīgi noteikto kravu pārvietošanas un grupēšanas operāciju izpildei. Iznākumā šīs shēmas izveido iespējamos principiālās kompleksās mehanizācijas variantus.
…