Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:337836
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.02.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Grāmata ir paredzēta skolotājiem kā rokasgrāmata. Nīmante grāmatā apskata atbildes uz dažādiem jautājumiem, kas nomāc skolotājus neparedzamās un grūti kontrolējamās situācijās. Šī grāmata ir Nīmantes pieredzes un atziņu apkopojums, kurš radies ilgā darba projektā „Nevaldāmā klase”. Grāmatā aplūkotās teorijas un klasvadības stratēģijas ir vienlīdz nozīmīgas un noderīgas gan pirmskolas un sākumskolas, gan pamatskolas un vidusskolas skolotājiem. Autore grāmatā izdala četras galvenās nodaļas ar vairākām apakšnodaļām.
Pirmajā nodaļā autore apskata klasvadības būtību, minot dažus pieredzes apkopojumus gan no kādu skolotāju stāstītā, gan no personīgās pieredzes. Autore min, ka Latvijā jēdziens klasvadība ir tikpat nesaprotams un svešs kā sākotnēji lietotais skolvadība.
Ložņājot cauri pedagoģiskajiem labirintiem Nīmantes grāmatā, izsecināju, ka klasvadība pēc dabas ir politiska. Tāpat to var traktēt arī kā klases un skolas kultūru. Tomēr autore, saliekot visas lietas pa plauktiņiem, klasvadības jēdzienu steidz skaidrot kā „procesu kopumu, kurā skolotājs, organizējot un vadot skolēnu darbību un uzvedību, veido klasē pozitīvu emocionālo, psiholoģisko un fizisko vidi, nodrošina produktīvu mācību un audzināšanas procesu.”
Autore, izmantojot V. Doila atziņas, min četrus klašu raksturojošos parametrus: katras klases sastāvs ir daudzveidīgs; viss klasē notiekošais ir daudzdimensiāls; viss notiek nekavējoties; klasē jebkura situācija ir neparedzama.
Var teikt, šie ir tādi četri komponenti, par kuriem nevar gluži teikt, ka tie vienmēr noies kā pa diedziņu, kā skolotājs bija izplānojis. Šie parametri paši nosaka darbības gaitu un skolotāja uzdevums ir būt tik elastīgam, lai spētu pielāgoties.
Otrajā nodaļā „Klasvadības modeļi: dažādas pieejas klasvadībā” Nīmante apskata humānistisko, demokrātisko un biheivioristisko pieeju klasvadībā, beigās palīdzot lasītājam izlemt, kuru klasvadības modeli izvēlēties.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register