Grāmatvedības uzskaites dokumentācija, raksturojums.
Grāmatas
Kartītes
Vaļējas lapas
Grāmatvedības metode – paņēmienu kopums, ar kuras palīdzību nepārtraukti tiek uztverta un apkopota informācija par uzņēmuma saimnieciskajiem līdzekļiem un to avotiem, saimnieciskajiem procesiem un to rezultātiem.
Grāmatvedības metodes elementi:
1.Dokumentācija – grāmatvedībā visu saimniecisko operāciju reģistrēšana sākas ar dokumentu sastādīšanu. Dokumentu sastādīšanu sauc par dokumentāciju. Dokuments ir grāmatvedības darbam pamats.
2.Novērtēšana – lai atspoguļotu un apkopotu saimnieciskos līdzekļus, līdzekļu avotus un saimnieciskos procesus, ir nepieciešama to novērtēšana naudā.
3.Kalkulācija – izmaksu grupēšana pa produkcijas un pakalpojumu veidiem, un produkcijas vai pakalpojuma pašizmaksas aprēķināšana.
4.Konti – saimniecisko līdzekļu, to avotu un saimniecisko procesu grupēšana un tekošās uzskaites paņēmiens. Saimniecisko līdzekļu izmaiņas atspoguļo kontos ar divkāršo ierakstu.
5.Inventarizācija – lai pārliecinātos vai visas uzskaites dokumentos fiksētas vērtības faktiski eksistē, tiek veikta inventarizācija.
6.Bilance – vispārinātā veidā atspoguļo uzņēmuma saimnieciskos līdzekļus un to veidošanās avotus uz konkrētu datumu.
7.Pārskati – ar pārskatu palīdzību ir iespējams iegūt informāciju par darbības dažādām pusēm – statistiskie pārskati, nodokļi, grāmatvedība.
Dokumentācija:
1.hronoloģiski un sistemātiski jāfiksē pilnīgi viss
2.analizēt notikumus – saprot starp skaitļu valodu visu saimnieciskos notikumus, lai pieņemtu lēmumu.
3.laikā jānodod gada pārskati – tiem jābūt precīziem
4.Skaidro – kur peļņa, kur zaudējumi.
Grāmatvedības sniegtajai informācijai jābūt:
Patiesai
Salīdzināmai
Savlaicīgai – ierakstiem grāmatvedības reģistros jābūt izdarītiem līdz nākamā mēneša 15. datumam.
Nozīmīgai
Saprotamai
Pilnīgai
Bilances sastādīšanas principi – bilances pārveidojums, bilances aktīvi un pasīvi, bilances posteņi un konti.…