Analizējot pieaugušo izglītību Latvijā, par būtisku šķērsli min kvalitatīva un daudzveidīga izglītības piedāvājuma pieejamības trūkumu mācīties gribošiem pieaugušajiem, kā arī motivācijas un atbalsta sistēmas trūkumu iedzīvotājiem, kas neizjūt vēlmi mācīties un tādēļ nespēj iekļauties darba tirgū.
Postmodernisma laikmetu iezīmē nenoteiktība un pārmaiņas. Notiek pāreja uz zināšanu sabiedrību, kuras ekonomiskā ir nemateriālu preču un pakalpojumu apmaiņa. Starp zināšanu sabiedrības mērķiem un priekšnoteikumiem pastāv pretruna, kas lielā mērā nosaka pieaugušo izglītības piedāvājuma problēmas.
Zināšanu sabiedrībā galveno lomu ieņem cilvēks. Visaugstāk tiek vērtēta cilvēku spēja efektīvi un gudri radīt un izmantot zināšanas patstāvīgi mainīgos apstākļos. Cilvēki visnotaļ atšķiras pēc to spējām radīt aizvien jaunas zināšanas, tādēļ viņu ieguldījums zināšanu ekonomikā būs dažāds. Savukārt konkrētā indivīda dzīves līmenis pamatā ir atkarīgs no viņa ieguldījuma. …