-
Ievads starptautiskajā biznesā
Starptautiskais noiets ir galvenais motīvs starptautiskajā biznesā pēc firmas piedalīšanās. Daudzās firmās vairāk nekā puse no ienākuma iegūta ārzemēs. Piemēram, vācu firma BASF , zviedru firma Elektrolux.
Resursu iegāde. Firmas – ražotāji un distribjutori ļoti bieži meklē nepieciešamus pakalpojumus, izstrādājumus , pusfabrikātus un gatavo produkciju ārzemēs. Tas mērķis – samazināt izmaksas. Izmantojot tādu metodi var iegādāties unikālo produkciju un pakalpojumus.
Diversifikācija. Parasti kompānijas nepieļauj lielu svārstību savā pārdošanas un peļņas līmenī un ar šo mērķi rūpīgi meklē piemērotus ārzemēs tirgus noietam un iepirkumiem. Kad vienā valstī, kurai ir nokrišanās periods, pārdošanas līmenis pazeminās, viņš aug citā valstī, kura atrodas ekonomiska pacēluma stadijā. Galu galā, atrodot tirgu vienas un tās pašas preces vai tas komponenta iegādei dažādās valstīs, firma var pazemināt zaudējumu no cenas vai deficīta svārstības jebkurā konkrētā valstī.
Vadot starptautisko biznesu kompānijā jāizvēlas vienu no saimnieciskas operācijas atšķirīgām formām. Vēlēšanas procesā vajag uzmanīgi aplūkot personīgos mērķus un novērtēt resursus, kā arī savas darbības realizācijas nosacījumus.
Preču eksporta panti ir materiālas preces, kurus izved no valsts, bet preču importa panti ir preces, , kurus ieved valstī. Tā kā šo preču pārvietošana no valsts valstī padodas skatītāju uztverei, tad to sauc „redzams eksports un imports”.4
Pakalpojumu eksports un imports. Pakalpojumu eksports un imports ir ienākumu avots no ārzemes, tas atšķiras no tiem, kuri rādās preces eksporta un importa rezultāta. Ienākuma gūšanas no pakalpojumiem ir eksports, bet maksa par tiem – imports.
Darījumi ārzemēs. Komisijas nauda ir apmaksa par konkrētas darīšanas pabeigšanas ārzemēs.
…
Starptautiskais bizness iekļauj jebkuras saimnieciskas operācijas, kuras veic divi vai vairāk valsti. Tādās bizness attiecības var rasties gan privātu, gan valstu organizācijas līmenī. Privātas kompānijas piedalīšanās gadījumā starptautiskajā biznesā saimnieciskas operācijas tiek veiktas ar mērķi saņemt peļņu. Firmas darbība, kuru subsidē valdību institūcijas, ne vienmēr ir orientēta uz peļņas saņemšanas. Lai sasniegtu jebkuru starptautisko mērķi kompānijai ir jāuzstāda ārējas tirdzniecības veikšanas formas, kur daži no tiem var būtiski atšķirties no izmantojamiem valsts iekšā. Formas izvēle atkarīga no ārēja vide, kurā kompānijā strādās. Eksistē trīs motivācijas aspekti, kas pamudina firmas īstenot starptautisko biznesu: realizācijas paplašināšana, resursu iegāde un avotu un realizācijas apgādes diversifikācija. Noieta paplašināšana. Noieta tirgus ir ierobežots ar cilvēkiem, kuri ir ieinteresēti firmas produkcijā un tās pakalpojumos. Tomēr ieinteresētu daudzums un to pirktspējas līmenis vienmēr aug un tās aplūko starptautiskajā līmenī. Jo augstāks ir noieta līmenis jo augstāks ir peļņas līmenis. Kad katrai noietai apakšnodaļai ir viens un tas pats tirdzniecības uzcenojums, pārdošanas apjoma paplašināšana ved pie peļņas paaugstināšanas. Starptautiskais noiets ir galvenais motīvs starptautiskajā biznesā pēc firmas piedalīšanās. Daudzās firmās vairāk nekā puse no ienākuma iegūta ārzemēs. Piemēram, vācu firma BASF , zviedru firma Elektrolux.
- Ievads ekonomikā
- Ievads starptautiskajā biznesā
- Ievads tirgus ekonomikā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mazo uzņēmumu biznesa ekonomika un plānošana
Summaries, Notes for university20
-
Ievads tirgus ekonomikā
Summaries, Notes for university2
-
Starptautiskā biznesa vide
Summaries, Notes for university3
-
Ievads ekonometrijā
Summaries, Notes for university3
-
Ekonomiskā stabilitāte, lietišķās aktivitātes jeb biznesa cikli un ekonomikas pārkaršana
Summaries, Notes for university14