Apraksts ietver atbildes uz jautājumiem: Kas tiek darīts un kāpēc tas tiek darīts? Kā to dara ? Kā darīto izvērtē gan skolēns, gan skolotājs atbilstoši izmantotajām vērtēšanas formām vai metodēm
1.Skolotāja aicina skolēnus piecelties kājās un nostāties pusaplī ,sev tuvāk, lai visi redz un dzird skolotāju. Skolotāja noliek uz galda ielaminētas kartītes ar etnogrāfiskajām zīmēm un ir dots tikai tās nosaukums. Skolotāja jautā:
1. Kas mums ir attēlots uz kartītēm?
2. Kā mēs varētu atrast informāciju par šīm zīmēm?
3. Kā mūsu darbs ritētu raitāk?
Skolēni piedalās problēmsituāciju, problēmjautājumu risināšanā, nonākot pie veicamā mācību uzdevuma. Kopā ar skolotāju izvirza mērķi un plāno soļus veicamā uzdevuma izpildei.
Pēc atbildēm uz jautājumiem, skolēni ir secinājuši, ka vēlamo informāciju varētu meklēt internetā, darbs ar tehnoloģijām. Darbs ietu raitāk, ja tas noritētu grupās, kur katram skolēnam ir jāatrod informāciju par vienu zīmi. Katrai zīmei ir jānorāda izmantotā literatūra.
Skolotāja jautā- Kas ir izmantotā literatūra?
Skolēni atbild- teksts, kurš tiek izmantots, informācijas gūšanai.
Skolotāja jautā- Vai Jūs zināt kā to pareizi pierakstīt?
Skolēni atbild noraidoši. Skolotāja aicina skolēnus vēl vienu reizi aplūkot prezentāciju, kuru rādīja stundas sākumā. Skolotāja atstāj paraugu un aicina skolēnus darboties. Kad skolēni ir atraduši visu vajadzīgo informāciju tiek izrunāts kā prezentējam savu darbu un kā klausītāji ievēro kultūru, skolēni lasot savus pierakstus prezentē etnogrāfiskās zīmes.
Pēc savu darbu prezentēšanas skolēni ieņem savas vietas.
2.Skolotāja vaicā skolēniem-Kādi svētki mums tuvojas?
…