Nedēļas tēma: Baltā ziema
Bērnu vecums: 5 – 6 gadi.
Mērķis: Izziņas interešu veidošana par pārmaiņām dabā un sabiedrībā ziemā, izmantojot daiļdarbu.
Nedēļas uzdevumi:
Intelektuālā attīstība
Radīt interesi par daiļdarbu – M. Kļavas pasaku „Baltā ziema”.
Paplašināt un aktivizēt vārdu krājumu.
Pilnveidot novērošanas prasmes.
Attīstīt lasītprasmi, klausītiesprasmi un stāstītprasmi.
Nostiprināt skaitīšanas prasmes, atpazīt ģeometriskas formas, mērīt ar nosacītu mēru, izmantojot šīs prasmes praktiskā darbībā.
Sensomotorā joma
Veicināt fonemātiskās dzirdes attīstību, nostiprināt prasmi stāstīt.
Attīstīt sīko pirkstu muskulatūru.
Nostiprināt veiklību, koordināciju, mešanas prasmes.
Sociāli emocionālā joma
Rosināt vēlmi palīdzēt, apzināties savas rīcības nozīmību, mudināt priecāties par sava darba rezultātiem.
Veidot saskarsmes prasmes veicot kopīgu darbu.
Veicināt pozitīvu emociju un prieka rašanos, kopīgi dziedot un darbojoties mūzikas pavadībā.
Rosināt analizēt literāros varoņus – to rakstura īpašības, izskatu.
Radošā joma
Veicināt iztēli, radoši un praktiski darbojoties.
Ar dziesmu un mūzikas palīdzību vingrināt bērnu mākslinieciskās prasmes.
Apakštemati:
Snieg sniegs
Ziemas darbi
Dzīvnieki ziemā
Sniegavīrs
Ziemas prieki
Pirmdiena
Apakštēma: Snieg sniegs
Mērķis: Ieinteresētas attieksmes veidošana par norisēm dabā.
Uzdevumi:
1.Aktivizēt vārdus, kas raksturo sniegu – vērpetes, trenkt, dvaša, kupenas, pilnveidojot bērnu zināšanas par raksturīgajām norisēm dabā.
2.Attīstīt dzirdes uzmanību.
3.Veicināt šūšanas prasmes, šujot pa iezīmētu kontūru.
4.Rosināt vēlmi palīdzēt, apzinoties savu nozīmību.
5.Nostiprināt vērošanas prasmes, vērojot un pētot sniegpārslas, sniega īpašības.
Dominante: Daba
Pakārtotās darbības veidi: mūzika, runa, rokdarbi.
Rīta cēliens:
Dabas centrā alpu vijolītēm podiņos uz zemes aplikts sniegs;
Grāmatu centrā izliktas grāmatas par sniegu, ziemu, izlikti attēli ar ziemas ainavām;
Matemātikas, konstruēšanas centrā spēle Sniegavīri (pielikums Nr. 1);
Rokdarbu centrā balta dzija, izšūšanas spēle (pielikums Nr. 2).…