-
Integrētās nodarbības konspekts "Mājdzīvnieki"
Lai izzinātu bērna pasaules uztveri, attieksmi pret sevi, apkārtējiem cilvēkiem, es veicu novērošanu. Tā ir mērķtiecīga psihes izpausmju uztvere pētāmo uzvedībā uz darbībā. Cilvēka psihisko izpausmju izpēte noris ierastos apstākļos, netraucējot psihisko procesu dabisko norisi. Novērošanas metode ir senākā metode, ar kuras palīdzību var iegūt informāciju par bērna uzvedību. Šo metodi bieži izmanto arī pedagoģijā, lai sastādītu bērna raksturojumu. Lielu lomu šī metode spēlē arī psiholoģijā. Pirmkārt, tā ir iespēja iegūt informāciju, lai veiktu sākotnējo bērna uzvedības psiholoģisko analīzi un sastādītu tālāko izpētes programmu. Otrkārt, šo metodi var izmantot tad, ja psiholoģisko informāciju nevar iegūt ar citām metodēm.
Prakses laikā novēroju zēnu, kuram grupā patīk uzņemties līdera lomu, taču to viņš cenšas panākt pievēršot pārējo uzmanību. Parasti šī uzmanības pievēršana izpaužas diezgan agresīvi. Īpaši labi to var novērot dažādās rotaļās, kurās izpaužas viņa dusmas, naids un agresivitāte. Reizēm viņš mēdz skaļi iekliegties. Arī zīmējumos izpaužs viņa agresivitāte, dusmas, jo bieži vien tajos attēlo dažādas avārijas, piemēram, vilciena, automašīnas u.tml. Tāpat viena no iemīļotākajām zēna rotaļām ir avārijas atdarināšana, izmantojot klučus un spēļu mašīnas. Tad nu parasti zēns priecīgs skrēja man rādīt, lai novērtēju viņa paveikto. Runājot ar vecākiem, noskaidroju, ka arī viņi ir pamanījuši zēna agresivitāti. Sākumā ar zēna mammu spriedām, ka tā cēlonis ir meklējams tajā apstāklī, kad viņas vīrs skatās filmas, kurās redzamas dažādas agresīvas izpausmes. Bērnam tās redzot, viņš tās cenšas atdarināt. Sarunās ar pašu zēnu atklājas, ka viņa tēvs mēdz iedzert un iekaustīt viņa mammu.
Novēroju, ka zēns ir ļoti enerģisks, viņam patīk darboties, vadīt, organizēt, taču ne vienmēr spēj valdīt pār sevi, savām emocijām.
Latvijā ir ne mazums tādu ģimeņu, kurās sastopama vardarbība, tieši starp laulātajiem draugiem. Bieži vien vecāki neaizdomājas, kā šajā brīdī jūtas viņu bērns. Bērns, atrasdamies šīm negācijām pa vidu, tās visas uzsūc sevī, līdz ar to bērns kļūst tieši tāds pats kā viņa vecāki, jo neko citu savā dzīvē bērns nav redzējis un viņš to uztver kā pašu par sevi saprotamu lietu, ka tā tam ir jābūt. I.Plotnieks raksta, ka „ģimenes atmosfērai jābūt mierīgai, bez liekas, nevajadzīgas nervozēšanas, kliegšanas, pārmetumiem...”
Savā pedagoģiskajā darbā cenšos izraisīt bērnā prieku. Tāpat arī pēc kāda negadījuma ļauju viņam sākumā nomierināties un tikai tad pārrunāt ar viņu notikušo. Cenšos viņam uzticēt grūtus uzdevumus, kas prasa lielu piepūli un sasprindzinājumu, tā liekot lietā viņa sakāpināto enerģiju un spēku.
Meitene ir nedroša par sevi- to, ko dara; to, ko saka; to, ko domā; ļoti klusa un kautrīga.
Izskats- ir neliela auguma, pelēkiem matiem, zilām, smaidīgām acīm, apaļīgu sejiņu, deguntiņu. Stājā izpaužas nedrošība, kautrīgums. Ir emocionāla.
Meitene ir ļoti labsirdīga, pieklājīga, smalkjūtīga, taisnīga, godīga, iejūtīga, emocionāla, izpalīdzīga, nekas nav žēl, atdos pēdējo, izdarīs visu, ko viņai lūgs, ir strādīga, saimnieciska, klusa, gudra. Ir vajadzīgs laiks, lai saprastos ar svešiem cilvēkiem.
Ļoti mīl dzīvniekus. laukos ir 2 kaķīši, kurus staipa, spēlējas ar tiem, baro, kopj. ir arī suns, kuru baro un mīļo. Interesē arī citi bērni, spēles, rotaļas, mantas, multfilmas, daba, apkārtne. Garšo gardumi. Pie interesēm varu nosaukt arī sadzīviskās- visiem izpalīdz.
Fiziski attīstīta. Prot soļot, skriet, lēkt, ripināt, mest, ķert bumbu, rāpot. Labprāt piedalās kustību spēlēs, rotaļās ar bumbu, balonu.
Mīl skaistumu- ziedus, kokus, dabu, dzird mūziku, priecājas par to (visos gadījumos). Kad aizbrauc uz laukiem, ieklausās gan klusumā, gan putnu balsīs. Ļoti patīk tauriņi. Ievēro gan putnus, gan dzīvnieciņus, gan kukaiņus. Ir gribasspēks, neatlaidība.
Ir ļoti izpalīdzīga. Dārziņā žēlo tos, kam nodara pāri. Saticīga. Nekad nevienu neapvainos. Reizēm vientulīga, pat klusiņām nobirdina asariņu. Neuzņemas vadošo lomu, jūtas nedaudz vientuļa. Meitene ir ļoti vienkārša.
Pieņem gan praktisko, gan radošo. Bijušas ļoti daudz emocijas, kas ļauj viņai fantazēt.
…
Jaunākais vec.-3-4 gadi.Pedag.procesa plānojums: Pārvietosimies dažādi. Mūsu veselība un drošība. Meža dzīvnieki. Mājdzīvnieki. Visām tēmām klāt- mērķis, uzdevumi, nodarbības gaita un saturs, apraksts, pielikumi. 2 bērnu novērošana: analīze utt., ko izmantoju savā pedag.darbā.
- Didaktiskā rotaļa īpašības vārda aktivizēšanai
- Integrētās nodarbības konspekts "Mājdzīvnieki"
- Spēļu prakse
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Nodarbības stresa mazināšanai
Summaries, Notes for university2
-
Nodarbības plāns pirmsskolas izglītības iestādē. Lāči
Summaries, Notes for university1
-
Rudens lapu krāsas - nodarbības plāns
Summaries, Notes for university1
-
Nodarbības plāns. Tēma: šķīvji
Summaries, Notes for university1
-
Mācību stundu konspekts matemātikā 2.klasei
Summaries, Notes for university4