Summaries, Notes
Humanities
Pedagogy
Izglītības reformas un bilingvālās izglītības darbība: Da...-
Izglītības reformas un bilingvālās izglītības darbība: Daugavpils mazākumtautību skolu pieredze
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
1.1. | Pamatjēdzienu skaidrojumi | 6 |
1.2. | Socioloģisko pētījumu un rakstu par izglītības reformu un bilingvālo izglītību apskats | 10 |
2.1. | Izglītības politika Latvijas valsts vēsturē | 16 |
2.2. | Daugavpils pilsētas specifika – vēsturiskais asekts | 19 |
2.3. | Mazākumtautību etniskā identitāte | 22 |
Valsts loma mazākumtautību izglītības reformas realizēšanā | 24 | |
3.1. | Valsts īstenotā izglītības politika izglītības reformas izveidē | 24 |
3.2. | Valsts īstenotās izglītības reformas darbības politika | 27 |
3.3. | Valsts realizētie pasākumi izglītības reformas īstenošana ietvaros | 29 |
Bilingvālās izglītības atbalsta centra darbība bilingvālās izglītības attīstīšanas procesā | 33 | |
4.1. | Bilingvālās izglītības atbalsta centra struktūra un darbības virzieni | 33 |
4.2. | BIAC un Daugavpils mazākumtautību skolu darbības analīze | 35 |
1) | Informatīvās un metodiskās bāzes apzināšana | 36 |
2) | Skolotāju metodiskā sagatavotība un latviešu valodas zināšanu līmenis | 37 |
3) | Sabiedrības un mazākumtautību skolēnu vecāku informētība | 45 |
4) | Izglītības reformas un bilingvālās izglītības realizēšanas procesa izpēte Daugavpils mazākumtautību skolās | 59 |
Secinājumi | 65 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 68 | |
Pielikumi | 72 | |
1. pielikums. | Intervēto ekspertu saraksts | 72 |
2.pielikums. | Ekspertu interviju transkripcija | 73 |
3.pielikums. | Diskusijas fokusgrupā transkripcija | 85 |
4.pielikums. | Bilingvālās izglītības atbalsta centra pētījumu dati | 89 |
Anotācija | 90 |
Latvijai kļūstot par neatkarīgu valsti, nozīmīgs kļuva sabiedrības stabilitātes jautājums. Latvijā par valsts veidošanās priekšnoteikumu tika izvirzīts latviskas kultūras izplatība un attīstība, latviešu valodas ietekmes palielināšana un līdz ar to, cittautiešu integrācija. Multietniska situācija Daugavpilī ir izveidojusies vēsturiskās attīstības gaitā, tāpēc cittautieši Daugavpilī veido nozīmīgu iedzīvotāju daļu (82.1 % uz 2006. gadu)[20], kas būtiski ietekmē valsts sociālo, kultūras un ekonomisko attīstību, kur visu šo nozaru balsts ir kvalitatīva izglītība valsts valodā. Tā kā cittautiešu skaits un nozīme Latvijā ir būtiska, šo grupu integrācijai latviskā vidē tiek piešķirts aktualitātes statuss, un šīs integrācijas būtiskākais pamatelements ir latviešu valodas efektīva apgūšana un izmantošana.…
Latvijai kļūstot par neatkarīgu valsti, nozīmīgs kļuva sabiedrības stabilitātes jautājums. Latvijā par valsts veidošanās priekšnoteikumu tika izvirzīts latviskas kultūras izplatība un attīstība, latviešu valodas ietekmes palielināšana un līdz ar to, cittautiešu integrācija. Multietniska situācija Daugavpilī ir izveidojusies vēsturiskās attīstības gaitā, tāpēc cittautieši Daugavpilī veido nozīmīgu iedzīvotāju daļu (82.1 % uz 2006. gadu)[20], kas būtiski ietekmē valsts sociālo, kultūras un ekonomisko attīstību, kur visu šo nozaru balsts ir kvalitatīva izglītība valsts valodā. Tā kā cittautiešu skaits un nozīme Latvijā ir būtiska, šo grupu integrācijai latviskā vidē tiek piešķirts aktualitātes statuss, un šīs integrācijas būtiskākais pamatelements ir latviešu valodas efektīva apgūšana un izmantošana. Daugavpils pilsētā jautājums par valodas lietojumu mācību procesā nepārtraukti tiek interpretēts atkarībā no ieintersētās puses viedokļiem un uzskatiem. Daugavpils ir otrā lielākā pilsēta Latvijā (109 482 tūkst. iedzīvotāju uz 2007. gada sākumu)[20], kā arī nozīmīgākā Latgales reģiona pilsēta, līdz ar to izglītības reformas īstenošana mazākumtautību vidusskolās, situācijas izvērtēšana un analīze būtiski ietekmē arī visas Latgales situāciju. Darbā galvenā uzmanība tiek pievērsta Daugavpils situācijas izpētei, proti, pilsētas mazākumtautību skolēnu, vecāku, skolotāju attieksmei pret izglītības reformu un bilingvismu un to sagatavotības līmenim pilnvērtīgam darba procesam saskaņā ar reformas un bilingvālisma metodikas noteikumiem. Šim nolūkam tiek izmantoti, apkopoti un analizēti Daugavpils pilsētas Bilingvālās izglītības atbalsta centra veikto pētījumu rezultāti, gada pārskati un citi materiāli (skat. 4. pielikumu), kas sniedz iespēju balstīties uz statistiskiem datiem un argumentēt izvirzītos pieņēmumus. Darba mērķis – izvērtēt pārejas uz mācībām latviešu valodā procesu Daugavpils mazākumtautību skolās un valstī kopumā un noskaidrot, kā ilglaicīgi un pakāpeniski ieviestās pārmaiņas valsts valodas un bilingvisma izmantošanā mazākumtautību skolēnu izglītībā ietekmē Daugavpils mazākumtautību skolēnu zināšanu un mācību procesa kvalitāti.
- Darbs ar šūnām un to apgabaliem. Stundas konspekts 6.klasei
- Izglītības reformas un bilingvālās izglītības darbība: Daugavpils mazākumtautību skolu pieredze
- Praktiskais darbs socioloģijā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Praktiskais darbs socioloģijā
Summaries, Notes for university28
-
Darbs ar šūnām un to apgabaliem. Stundas konspekts 6.klasei
Summaries, Notes for university6
-
Praktisko darbu materiāli elitisma socioloģijā. Gaetano Moska
Summaries, Notes for university9
-
Grupālās pētniecības modeļa izmantošana skolotāja darbā
Summaries, Notes for university2
-
Darba tirgus
Summaries, Notes for university6