Mērķis. Apgūt decimāldaļskaitļu sašaurināšanu un paplašināšanu.
Uzdevumi:
1. veidot izpratni par decimāldaļskaitļu paplašināšanas un sašaurināšanas būtību;
2. veidot prasmes salīdzināt decimāldaļskaitļus;
3. atkārtot un nostiprināt prasmes atšķirt kreiso un labo pusi;
4. attīstīt sadarbības prasmes;
5. veidot novērtēšanas prasmes;
6. veidot prasmes ātri un precīzi izpildīt uzdevuma noteikumus;
7. veidot mācību motivāciju.
Metodes: vārdiskās, uzskatāmības un praktiskās.
Resursi: mācību grāmata, skaitļu kartītes, baltas lapiņas, trīs vēstulītes, sešas A4 formāta lapām uz kurā sarakstītas savustarpēji saistītas teikuma daļas, divas A4 formāta lapas ar lāču attēliem un decimāldaļām, divas A4 formāta lapas ar decimāldaļām 0,4 un 0,40, 9 izlozes lapiņas ar daļskaitļiem, deviņas lapiņa ar salīdzināmiem daļskaitļiem, deviņas mājasdarbu lapiņas,.
Novērtēšana: mutisks uzmundrinājums, klasesbiedra vērtējums ar atzīmi.
Stundas tips: jaunās vielas apguves stunda.
Literatūra:
1. Mencis J. (jun.). Matemātika 5. klasei. R: Zvaigzne ABC – 1999. – 212. lpp.
2. Mencis J. Matemātikas metodika pamatskolā. R: Zvaigzne ABC – 1984. – 280 lpp.
3. Onževa I. Matemātikas saturs un mācīšanas metodes 1. – 6. klasēs. Rēzekne: RA izdevniecība – 2004. – 84. lpp.
…