Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:961337
 
Evaluation:
Published: 29.04.2010.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Not used
Extract

Mācību metode- ir skolotāja un skolēna savstarpējas sadarbības paņēmienu kopums, kāds nepieciešams noteikta didaktiskā principa vai pedagoģiskās pieejas ietvaros, un paredzēts,lai nodrošinātu mācību , audzināšanas un attīstības uzdevumu izpildi mācību procesā un izglītības mērķu sasniegšanu.
Kad skolotājs ir izklāstījis struktūru, viņš uzaicina vienu vai vairākus skolēnus atbildēt vai izteikties, dot verbālu vai neverbālu ieguldījumu.
Skolotāja uzaicinājuma vai iztaujāšanas pētījumi pievērš uzmanību jautājumu biežumam, jautājumu izziņas (kognitīvajam) līmenim, 1. gaidīšanas laikam un pēta jautājumu uzdošanu konkrētam skolēnam tā paša jautājuma uzdošanu citam skolēnam uzstājību.
Jautājumu biežums. Dažādos pētījumos aprēķinātais skolotāja jautājumu biežums caurmērā bijis ļoti augsts- apmēram 150 jautājumu stundā konkrēti sākumskolas klašu dabaszinātņu un sociālo zinātņu skolotājiem, un vairāki simti jautājumu dienā pamatskolas un vidusskolas skolotājiem.
Jautājumu izziņas līmenis. Svarīgs ir arī jautājumu jeb mijiedarbības izziņas (kognitīvais) līmenis. Viens veids, kā grupēt jautājumus pēc izziņas līmeņa, ir aprakstītā taksonomija: zināšanas, analīze un novērtējums. Jautājumus var izmantot arī citiem nolūkiem, nevis intelektuālo procesu stimulēšanai, kā tas ir taksonomijā. Šie citi nolūki var būt šādi:
• Aicināt skolēnus uzlabot savus pirmos mēģinājumus (Turpini!Vai vari paskaidrot sīkāk);
• Rosināt zinātkāri un motivēt atbilžu meklēšanu (Kāpēc cilvēkam vajadzētu izdot miljardus, lai atvestu no Marsa akmeņus, ja uz Zemes daudzi cieš badu?);
• Vadīt skolenu centienus apgūt kognitīvu vai sociālo prasmi (Kas, tavuprāt, iznāktu, ja te mēģinātu lietot Pitagora teorēmu? Kā tev šķiet, kāpēc Amēlija zaudēja savaldīšanos).
Tieši adresēti jautājumi. Pētījumu dati liek domāt, ka viszmaz jaunākajās klasēs, uzdot jautājumu konkrētam skolēnam, skolotājam pirms jautājuma izteikšanas vajdzētu nosaukt bērna vārdu. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register